op 03-05-2017 07:42 AM
Downloading a file with the samba protocol is very very slow. Maximum 8 to 10 MBps. Most download break up before they are finished. I tried almost all apps available in the store. All the same.
No problem with getting high speed on other protocols. Similar setup with an S4 gives speeds up to 10 times faster.
What is going on here? Any solution?
op 05-05-2017 11:38 AM
Hoi BW2,
Ik heb het er even met iemand over gehad die ook wel eens SMB gebruikt. Hij geeft het volgende: "persoonlijk gebruik ik SMB tussen een van mijn pc's en telefoons, en de ene keer is het snel, de andere keer is het niet vooruit te branden. Cache legen, andere bestandsbeheerder-app proberen, veel meer kan je niet proberen volgens mij."
Waarschijnlijk gebruikt jouw huidige telefoon een andere versie van SMB ten opzichte van de S4. Extra beveiliging kan het probleem veroorzaken.
op 05-05-2017 11:55 AM
Ik heb nagenoeg alle apps in de appstore geprobeerd. Ik haal maximaal 1MB/s. Met S4 gemakkelijk 10 keer meer.
Op mijn S8 gebruik ik nu FTP. Nog steeds niet fantastisch snel (3 a 4 MB/s), maar toch al iets werkbaarder.
Onbegrijpelijk dat samsung niet meer aandacht hieraan besteed. Voor zo'n toptoestel... In deze tijden is een NAS bij de meeste gebruikers te vinden en SMB / CIFS is het meest geschikte en gebruikte protocol om hiermee bestanden uit te wisselen.
1 MB/s + onstabiliteit zorgen er voor dat het in de praktijk gewoon onmogelijk te gebruiken is. Heel erg jammer...
op 14-09-2019 03:22 PM
Helaas dezelfde ervaring, streamen vanuit een nas is domweg onmogelijk aangezien de films continu onderbroken worden en opnieuw gestart moeten worden. Dacht eerst dat het de wifi snelheid was, maar dit is optimaal.
Heb een aantal examen filmpjes welke ik dus nu alleen op de laptop klan doornemen ipv makkelijk met de telefoon 😞
Andere merken Android toestellen hebben hier geen last van, ander familie lid heeft een sony telefoon welke wel normaal met de streams overweg kan.