op 16-10-2019 07:38 PM
Ik zie deze (ineens) actief als apparaatbeheerder. 2 andere S8 bezitters hebben dit ook. Zij hebben hem niet actief en bij mij reactiveert hij vanzelf na een herstart. Hij komt niet voor onder apps of services.
Heeft iemand een idee waar deze beheerder vandaan komt? De tekst erbij linkt het met Google Play-services. Ik kan er verder alleen maar dit over vinden.
op 18-10-2019 03:24 PM
Device admin rechten worden verleend via instellingen -> Biometrie & Beveiliging -> Andere beveiligingsinstellingen -> Apps apparaatbeheer -> Vinkje uit.
Wanneer melding bij de-installeren dat app moet worden gedeactiveerd, dan via instellingen-> Apps-> App selecteren -> Gedwongen stoppen & en vervolgens verwijderen.
op 18-10-2019 03:47 PM
Dat is mij bekend.
Mijn punt is dat deze beheerder zonder mijn toestemming erin staat. Hij is ook niet definitief uit te schakelen. Na een herstart staat hij weer aan. Hij is tot slot niet te herleiden tot een app; of dit moet Google Play-service zijn.
Op Reddit heeft inmiddels een bezitter van een Note 10+ gemeld dezelfde ervaring te hebben. Dat stelt gerust.
op 22-10-2019 09:29 AM
23-10-2019 04:52 PM - bewerkt 24-10-2019 10:52 AM
De vind functie staat ingeschakeld.
En nogmaals, ik kan deze onbekende beheerder wel uitschakelen, maar niet blijvend.
Ik geloof niet dat hier verder nog duidelijkheid over komt. Het zou natuurlijk niet moeten kunnen, beheerders die zo uit de lucht komen vallen ...
Omdat het op meerdere telefoons voorkomt neem ik aan dat het in elk geval geen worm is.
Bedankt voor je reacties.
edit: kijk, nog een.