op 08-07-2017 07:23 PM
op 08-07-2017 07:47 PM
Hoi Jaap,
Dat gebeurt wanneer er een applicatie is geïnstalleerd die op het scherm mag tekenen. Kwaadaardige apps kunnen zo zelfstandig toegang verlenen. Daarom is dit uitgeschakeld.
Als je deze melding krijgt, ga dan naar Instellingen --> Apps (/Applicaties) --> Meer --> (Speciale toegang) --> Apps die bovenop kunnen worden weergegeven en zet hier alles uit. Alles wat tussen haakjes staat is afhankelijk van je Android-versie. Je krijgt nu niet langer deze melding.
Als je er niet uit komt, laat dan even weten welke Android-versie je hebt, dan maak ik foto's voor je ter verduidelijking.
op 10-07-2017 06:05 AM
op 10-07-2017 08:55 AM
Misschien een rare vraag van me, maar heb je ook naar beneden gescrold in dat lijstje om de rest van de apps uit te zetten? Alleen als er een overlay van een app die daar toestemming voor heeft is ingeschakeld komt die melding. Het uitzetten van die apps in dat lijstje moet dus resulteren in het verdwijnen van die melding.
Je kunt ook handmatig permissies verlenen via Systeeminstellingen --> Apps --> Applicatiebeheer --> [Naam van app] --> Machtigingen. Maar dit moet dan elke keer voor elke app die machtigingen nodig heeft, dus ik hoop dat we gewoon die Schermoverlay-melding weg krijgen.
op 11-07-2017 10:57 PM
op 12-07-2017 01:06 PM
Hey Jaap, kun je jouw S5 eens in de veilige modus starten en testen of je dan wel muziek kunt luisteren? Check in de veilige stand ook even de 'Apps die bovenop kunnen worden weergegeven' en schakel hier eventueel weer een en ander uit. Hoe gaat het met WhatsApp als je het toestel dan weer 'normaal' start?