op 01-07-2020 04:12 PM
Hoe zet ik die voorleesstem uit? Als ik hem aanzet, op iets tik, steeds weer hoor ik een engelstalige stem die probeert te zeggen wat ik doe. Vreselijk. Ik heb al een uur gezocht, maar weer haar niet uit te zetten.
Zelfde voor het getril. Hoe zet ik dat uit? Andere suggesties werken niet, want het menu is heel anders.
Dit is Android Pie (9).
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-07-2020 11:14 PM
Ik vermoed dat het probleem is veroorzaakt door het automatisch overzetten van de gegevens van mijn 'oude' telefoon.
Na vele vruchteloze pogingen, heb ik iets gereset. Er is een hele bladzijde van resetmogelijkheiden, tot een fabrieksreset toe. Ik nam de bovenste: alle apps terug naar de oorspronkelijke instelling.
En toen... was het probleem omgelost! Geen naar getril meer, de rare stem is stil.
op 02-07-2020 01:20 PM
Hi @KlaasPéèn,
Welkom op de Community!
Dit heb ik vaker gehoord, dit is waarschijnlijk de Voice assistant. Die vind je bij Instellingen -> Toegankelijkheid -> Schermlezer -> Voice Assistant uit.
Tip: Je dient twee keer te tikken om iets te openen en met twee vingers te scrollen. Kan even lastig zijn, maar moet lukken zo.
op 02-07-2020 11:14 PM
Ik vermoed dat het probleem is veroorzaakt door het automatisch overzetten van de gegevens van mijn 'oude' telefoon.
Na vele vruchteloze pogingen, heb ik iets gereset. Er is een hele bladzijde van resetmogelijkheiden, tot een fabrieksreset toe. Ik nam de bovenste: alle apps terug naar de oorspronkelijke instelling.
En toen... was het probleem omgelost! Geen naar getril meer, de rare stem is stil.
op 03-07-2020 11:02 AM