Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung smartphone j5 met Android 9- vervelende voorleesstem en getril

(Onderwerp aangemaakt op: 01-07-2020 04:12 PM)
581 Weergaven
KlaasPéèn
Student
Opties

Hoe zet ik die voorleesstem uit? Als ik hem aanzet, op iets tik, steeds weer hoor ik een engelstalige stem die probeert te zeggen wat ik doe. Vreselijk. Ik heb al een uur gezocht, maar weer haar niet uit te zetten.

Zelfde voor het getril. Hoe zet ik dat uit? Andere suggesties werken niet, want het menu is heel anders.

Dit is Android Pie (9).

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KlaasPéèn
Student
Opties

Ik vermoed dat het probleem is veroorzaakt door het automatisch overzetten van de gegevens van mijn 'oude' telefoon.

Na vele vruchteloze pogingen, heb ik iets gereset. Er is een hele bladzijde van resetmogelijkheiden, tot een fabrieksreset toe. Ik nam de bovenste: alle apps terug naar de oorspronkelijke instelling.

En toen... was het probleem omgelost! Geen naar getril meer, de rare stem is stil.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
3 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @KlaasPéèn,

Welkom op de Community!

Dit heb ik vaker gehoord, dit is waarschijnlijk de Voice assistant. Die vind je bij Instellingen -> Toegankelijkheid -> Schermlezer -> Voice Assistant uit.

Tip: Je dient twee keer te tikken om iets te openen en met twee vingers te scrollen. Kan even lastig zijn, maar moet lukken zo.

rsz-846676
0 Likes
Oplossing
KlaasPéèn
Student
Opties

Ik vermoed dat het probleem is veroorzaakt door het automatisch overzetten van de gegevens van mijn 'oude' telefoon.

Na vele vruchteloze pogingen, heb ik iets gereset. Er is een hele bladzijde van resetmogelijkheiden, tot een fabrieksreset toe. Ik nam de bovenste: alle apps terug naar de oorspronkelijke instelling.

En toen... was het probleem omgelost! Geen naar getril meer, de rare stem is stil.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kijk eens aan, top! Fijn dat het is opgelost 👍

rsz-846676
0 Likes