Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung S8 onbedienbaar na systeem-UI is gestopt

(Onderwerp aangemaakt op: 06-08-2017 10:55 AM)
3133 Weergaven
JJH
Apprentice
Opties

Sinds gisterenavond kreeg ik vanuit het niets de melding dat het systeem-UI is gestopt. Vanaf dat moment reageerd de telefoon bijna nergens meer op. Ik krijf alleen een zwart scherm met de melding. Het enig wat ik nog kan zien of opstarten is de camera, maar kan geen functies bedienen. Hetzelfde geld voor de sidebar, deze is wel te zien maar geen enkele app is te bedienen. Voor de rest is niets te gebruiken. Ik kom niet bij de instellingen en tevens niet bij applicaties. Ik kan dan ookk op geen enekele manier evt de google app verwijderen , waarvan wordt gezegd dat deze misschien de oorzaak is. Ik kan mijn telefoon alleen opnieuw opstarten maar niet uitzetten !! Dus ook een evt harde reset lukt "nog" niet. Bijgevoegd 2 foto's van het zwarte scherm en van de optie als ik de knoppen aan de zijkant gelijktijdig indruk op een harde reset uit te voeren. Bij een telefoon die aanstaat is dan een groen scherm te zien waar ik de optie krijg voor annuleren of voor een download custom rom. Bij het laatste gebeurd helemaal niets !.

Kortom een regelrechte vastloper, wat nu ?Heeft een idee ?? Hoor uiteraard heel graag aangezien we nu op vakantie zijn en een servicepunt niet echt in de buurt is 😉

Alvasyt bedankt 

0 Likes
7 Antwoorden
JJH
Apprentice
Opties

20170806_095319.jpg20170806_083427.jpg

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @JJH,

Wat vervelend om te horen dat je deze problemen hebt met je Galaxy S8.

Zo te zien aan je foto heb je een verkeerde knoppencombinatie ingedrukt. Je zit nu in de downloadmodus. Om in het herstelmenu op te starten, houd je de volume omhoogknop ingedrukt, in plaats van de volume omlaagknop. Dus aan/uit + volume omhoog + Bixby.

Je start nu op in het herstelmenu. Navigeer met de volumeknoppen, selecteer met de aan/uit-knop. Voor je een reset probeert, zou ik je eerst aanraden om je systeemcache te legen door in dit menu te kiezen voor wipe cache partition.

Als dat niet lukt, raad ik je aan om op te starten in de veilige modus. Volg onderstaande stappen om je toestel in de veilige modus op te starten:
1. Zorg ervoor dat je toestel uitstaat en zet deze vervolgens weer aan door de aan-toets ingedrukt te houden.
2. Als de animatie afspeelt, houd dan de volumetoets naar beneden ingedrukt totdat het vergrendelingsscherm verschijnt.
3. De veilige stand wordt nu ingeschakeld, dit is linksonder in beeld zichtbaar.
Als je de veilige stand wilt uitschakelen, tik dan op de notificatie 'veilige modus aan' of start je toestel opnieuw op.

De veilige modus schakelt zelf gedownloadde applicaties uit, maar geen systeemapps. Omdat Google fabrikanten verplicht om de Google App als systeemapp mee te leveren, wordt deze dus niet uitgeschakeld. Als hij nu dus normaal opstart, weten we dat het een applicatie is die sinds gisteravond geïnstalleerd of geüpdatet is en niet de Google App. Gebruik het overzicht in de Google Play Store om de boosdoener te vinden.

Als dit niet werkt, zal ik je inderdaad een reset aanraden via hetzelfde herstelmenu als waarin je eerst de cache partitie hebt geleegd door te kiezen voor Wipe data/factory reset.

Ik hoor graag van je hoe dit gaat.

kevin-sig
0 Likes
JJH
Apprentice
Opties

Goedemorgen Kevin,

Het heeft even moeten duren,maar we zijn uiteraard aan de ***** gegaan met jouw aanbevelingen. Zoals ik al reeds had verteld heb ik deze stappen allemaal ook willen ondernemen, maar kwam ik niet tot het harde reset menu. Ik moest mijn telefoon qua batterij eerst leeglaten gaan ,zodat de telefoon echt uit ging !. Dit kreeg ik namelijk niet via de normale weg voor elkaar, want de  telefoon reageerde echt nergens meer op. Nadat ik hem weer een tijdje aan de lader had gehad heb ik meteen een harde reset uitegvoerd en kwam ik zo waar in dat menu !!. Hij heeft vervolgens de gehele reset kunnen voldoen en mijn telefoon is weer helemaal terug bij het oude !!!.Uiteraard zijn we behoorlijk aantal foto's kwijt , vanwege geen backup ingesteld van de samsung cloud dan wel google cloud, maar voor de rest is alles terug. Hartelijk voor het meedenken en je feedback, heb ik echt ENORM gewaardeerd !!.

Groet JJH

0 Likes
JJHvdB
Student
Opties

Beste Kevin,

Hier een andere J.J.H. dan de oorspronkelijke poster.
 Ook ik ondervind hetzelfde probleem. Mijn telefoon geeft nu aan dat het 1:56 uur is (het is nu 07:12 uur) en reageert ook nergens op. (Uitzetten wil ook niet, en daarom kan ik hem niet in veilige modus opstarten)
Ik heb geprobeerd om via de aan-uitknop+volume omhoog+Bixbyknop een harde reset te doen, alleen gebeurt er dan niets. 
Heb je enig idee wat ik anders kan doen?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @JJHvdB,

Lukt een soft-reset? Houd de volume - en de powerknop ingedrukt tot het toestel opnieuw opstart.

rsz-846676
JJHvdB
Student
Opties

Hey Bruce,

Dat was inderdaad de oplossing.

Bedankt voor je snelle reply.

Gr,

J.J.H. van den Berg.

BruceH
Community Manager
Opties