Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung s8 gecodeerd HELP!

(Onderwerp aangemaakt op: 11-03-2019 12:56 AM)
10839 Weergaven
kathyi
Student
Opties

Gisteren was mijn telefoon gecodeerd, geen idee hoe maar ik kon hem nog ontgrendelen met mijn gezichtsherkenning.

 

Nu was mn batterij leeg en viel mn telefoon uit waarop ik hem opnieuw heb moeten opstarten.

Nu staat er : Telefoon is gecodeerd voer pincode in.

Maar ik heb dus geen idee wat dit is.

 

Ik heb via findmyfone al geprobeerd op mijn wachtwoord eraf te halen maar dat lukt niet want hij staat natuurlijk offline.

Ik wil geen harde reset maken omdat al mijn fotos (waar ik heel stom geen backup van heb gemaakt) ook nog op mijn telefoon staan. 

 

Wat kan ik doen!?

0 Likes

2 oplossingen


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hi @kathyi,

 

In dat geval heb je in de instellingen 'Veilig opstarten' ooit aangezet. Voor gezichtsherkenning heb je sowieso ooit een andere vergrendeling moeten aanzetten. Als je daarnaast 'Veilig opstarten' ook heb aangezet, dan wordt je telefoon ook nog eens gecodeerd. In dat geval is het niet mogelijk om verbinding te maken met het internet of om Wi-Fi aan te zetten om nog via Find My Mobile je toestel te ontgrendelen. Deze optie is er als je gegevens zo waardevol zijn, dat verlies ervan een betere optie is dan wanneer anderen ze in handen krijgen. Bijvoorbeeld bedrijfsgevoelige informatie.

 

De enige optie is om na te denken over je pincode, die je toch ooit zelf heb gekozen en dus misschien ook weer kan bedenken als je erover nadenkt en er een paar probeert. Misschien dacht je op dat moment dat er om de pincode van je simkaart gevraagd werd? Anders is de enige andere optie toch echt een reset naar de fabrieksinstellingen uit te voeren. Omdat de inhoud gecodeerd is, is het niet mogelijk om het inloggen met de pincode te omzeilen om toch bij de inhoud te komen.


kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Yes! Ben blij om te lezen dat het gelukt is!

 

Voor nu zou ik als ik jou was eerst even je foto's back-uppen, bijvoorbeeld via Google Foto's dat standaard op je telefoon geïnstalleerd staat. Mocht er ooit onverhoopt weer zoiets gebeuren dan hoef je daar in elk geval niet voor in de stress te zitten :winking-face:


kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Kan je wifi niet inschakelen voor het invoeren van de pincode? De pincode komt niet van zich zelf erop.. dus of jij of iemand anders heeft hem erop gezet..
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hi @kathyi,

 

In dat geval heb je in de instellingen 'Veilig opstarten' ooit aangezet. Voor gezichtsherkenning heb je sowieso ooit een andere vergrendeling moeten aanzetten. Als je daarnaast 'Veilig opstarten' ook heb aangezet, dan wordt je telefoon ook nog eens gecodeerd. In dat geval is het niet mogelijk om verbinding te maken met het internet of om Wi-Fi aan te zetten om nog via Find My Mobile je toestel te ontgrendelen. Deze optie is er als je gegevens zo waardevol zijn, dat verlies ervan een betere optie is dan wanneer anderen ze in handen krijgen. Bijvoorbeeld bedrijfsgevoelige informatie.

 

De enige optie is om na te denken over je pincode, die je toch ooit zelf heb gekozen en dus misschien ook weer kan bedenken als je erover nadenkt en er een paar probeert. Misschien dacht je op dat moment dat er om de pincode van je simkaart gevraagd werd? Anders is de enige andere optie toch echt een reset naar de fabrieksinstellingen uit te voeren. Omdat de inhoud gecodeerd is, is het niet mogelijk om het inloggen met de pincode te omzeilen om toch bij de inhoud te komen.


kevin-sig
kathyi
Student
Opties

Hoi Kevin,

 

Ja! Het is gelukt. Het was een wachtwoord ipv een pincode dus zat verkeerd te denken. Door jouw invalshoek mn wachtwoord geprobeerd en gelukt! Dus bedankt hiervoor!!

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Yes! Ben blij om te lezen dat het gelukt is!

 

Voor nu zou ik als ik jou was eerst even je foto's back-uppen, bijvoorbeeld via Google Foto's dat standaard op je telefoon geïnstalleerd staat. Mocht er ooit onverhoopt weer zoiets gebeuren dan hoef je daar in elk geval niet voor in de stress te zitten :winking-face:


kevin-sig
Kimberlyvdt
First Poster
Opties

Hallo,

Hoe heb jij een wachtwoord kunnen ingeven? Ik krijg enkel een cijferklavier te zien en heb een alfanumeriek paswoord 😞 Heb nog maar paar pogingen en dan wordt telefoon automatisch gereset... Alvast bedankt voor jouw hulp!

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@Kimberlyvdt, Heb je hem simpelweg al eens opnieuw opgestuurd? 

rsz-846676
0 Likes
Svens8
Apprentice
Opties

Hallo iedereen

 

Na  de software update gedaan te hebben kan ik niet meer bellen of opgebeld worden 

Ik kan nog wel via 4g op internet

Na meerdere keren het toestel terug in fabrieksinstellingen te zetten is het probleem het zelfde 

Als ik mijn toestel op wil zetten dat zegt hij "uw telefoon is ter beveiliging gecodeerd"

Geef uw pin code in , dit gedaan komt er een hangslot je dat opengaat (dit duurt heel lang) nog eens 2x pincode gevraagd 

Dit is zeer frustrerend mijn 

Heb al contact opgenomen met mijn provider en Samsung zelf 

Deze laatste kunnen het telefonisch niet oplossen 

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

@Svens8 Dat is erg jammer om te lezen! Kun jij je nog herinneren dat jij 't toestel hebt gecodeerd? Je zou dan een pincode moeten hebben ingevoerd. 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes