Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy S8 Android update naar nougat (NfcV)

(Onderwerp aangemaakt op: 25-04-2017 01:44 PM)
4112 Weergaven
WimHerberts
Apprentice
Opties

Afgelopen woensdag mijn Samsung S8 ontvangen. Afgelopen zaterdag ochtend de update naar Nougat gedaan.

Nu doet NFC het niet meer.

Ik ben diabeet en heb een glucose sensor (Freestyle Libre) en die communiceerd met behulp van NFC.

Dat werkt nu dus niet meer. :smileysad:

Voor de upgrade werkte alles gewoon.

Terug naar vorige versie Android lukt niet.

Samsung service desk aan de lijn gehad. Kunnen niets doen.

Zoeken op internet (I am not unique and Google is my best friend) leert dat er inmiddels meer mensen hetzelfde hebben.

Samsung graag oplossen en heel snel.

Moet nu noodgedwongen mijn S4 nog in leven houden :smileyfrustrated:

 

0 Likes
Spring naar oplossing
38 Antwoorden
MattRob
Explorer
Opties

Dit werkt voor mij dus. Wel alles weer opnieuw instellen, en ik zit dus op een 'oudere' firmware, maar heb nu wel de Freestyle Libre werkend ! Daar ben ik blij mee. Ik hoop dat Samsung snel met een update komt, waar de Freestyle Libre weer werkt, en de NFC chip uitgelezen wordt. Vooralsnog geen firmware updates voor mij dus, helaas.

0 Likes
JanBos
Explorer
Opties

Vorige week een S8+ gekocht en ook hetzelfde probleem. Op mijn S6 edge werkte alles feilloos maar dus niet op mijn nieuwe foon. Ik baal daar stevig van temeer omdat je op andere forums kunt lezen dat zowel Samsung als Abbott er voorlopig niets aan doen en elkaar de bal toespelen.

Ik vind dit zeer slechte support van Samsung en ga waarschijnlijk de s8+ terugbrengen.

0 Likes
RobertS
Troubleshooter
Opties

Hi all,

 

Laat ik beginnen te zeggen dat dit een bijzonder vervelend probleem is, en de impact ervan meer dan begrijp. Ik heb jullie verzoek daarom ook meteen intern doorgezet naar ons HQ in Korea, zodat ze hiervan op de hoogte zijn.

 

Ik heb zojuist ook bevestiging ontvangen dat dit gauw weer zal worden opgelost en NfcV binnenkort weer gewoon zal worden ondersteund op de S8. Zodra ik een precieze datum weet krijgen jullie dit meteen te horen, maar stiekem hoop ik dat dit gewoon in de eerstvolgende Android update zal zijn :smileyhappy:  


---------
Signature-S21-2
Community Manager Samsung Benelux
Heb je een antwoord gevonden op je vraag? Markeer deze dan als
✓Oplossing zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden :smiling-face:
MattRob
Explorer
Opties

Dat zou hartstikke mooi zijn, ben erg benieuwd of dat inderdaad zo snel gaat werken ... !

0 Likes
JanBos
Explorer
Opties

Na de laatste update van vorige week werkt de app weer!!!

Wel via een omweg geinstalleerd. De app kan ik met de S8+ niet terugvinden in google play.

Dus eerst deze geinstalleerd op een S6 en daarna overgezet naar de S8 met Smart Switch.

 

Daarna mij opnieuw aangemeld en voila, de app werkt weer.

 

0 Likes
MattRob
Explorer
Opties

Dat is geweldig nieuws !!! Ik zie meer van dat soort berichten voorbij komen op diverse fora. Ik ben nog beetje huiverig (omdat ik anders alles weer moet terugzetten). @roberts Kan Samsung dit bevestigen ?

0 Likes
MattRob
Explorer
Opties
Robert, ook maar even zo. Kan jij bevestigen dat dit in de nieuwe update verwerkt is en dat alles weer functioneert als ik nu ga updaten ?
0 Likes
RobertS
Troubleshooter
Opties

Hoi @JanBos, goed om te horen dat het nu werkt! Om dit definitief voor iedereen te  bevestigen, kan je voor mij naar Instellingen --> Info Telefoon --> Softwaregegevens --> en dan aangeven wat er staat bij Buildnummer? NfcV zou namelijk opgelost moeten zijn in de nieuwste update, dus indien jouw buildnummer eindigt op FXXU1AQG5 zou dit inderdaad het geval zijn.  


---------
Signature-S21-2
Community Manager Samsung Benelux
Heb je een antwoord gevonden op je vraag? Markeer deze dan als
✓Oplossing zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden :smiling-face:
0 Likes
JanBos
Explorer
Opties

Dag Rob,

Ook maar even mijn antwoord op dit forum.

Het buildnummer eindigt inderdaad op FXXU1AQG5. Wel moet ik dus de libre link app buiten de play store om downloaden omdat ik hem daarin niet vinden kan.

 

mvg

Jan

RobertS
Troubleshooter
Opties

Hey @JanBos, bedankt voor je reactie! :smiling-face: Dit bevestigt in ieder geval dat NfcV sinds de laatste update weer werkt en dat @MattRob en andere gebruikers hiermee het probleem opgelost krijgen.  


---------
Signature-S21-2
Community Manager Samsung Benelux
Heb je een antwoord gevonden op je vraag? Markeer deze dan als
✓Oplossing zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden :smiling-face:
0 Likes