op 06-07-2020 10:03 PM
Sinds een aantal dagen krijg ik (ongevraagd) reclame op het hoofdscherm van mijn Samsung Galaxy S7. Zie voor een voorbeeld bijgevoegde foto.
Hoe kom ik hieraan? Komt dit vanuit een (zelf) geinstalleerde app? Is mijn telefoon wellicht gehackt?
En nog belangrijker; hoe kom ik er weer vanaf?
Ik denk dat ik het nu heb sinds vorige week woensdag/donderdag ongeveer. De 2 jaar daarvoor (telefoon in bezit sinds juni 2018) nooit ergens last van gehad.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-07-2020 12:07 PM
Is geen virus.
Oplossing is heel simpel, eerst heb je een app geïnstalleerd waar reclame in zit. Dat krijg je als je willekeurig apps gaat downloaden.
Als je die app weer verwijderd zou het opgelost moeten zijn. En mocht het niet lukken doe je een fabrieksherstel. Dat lost het 100% op.
op 08-07-2020 10:08 PM
op 06-07-2020 10:27 PM
op 07-07-2020 11:10 AM
op 07-07-2020 12:07 PM
op 07-07-2020 06:52 PM
@Tompie44 Ik zal een dezer dagen inderdaad eens een virusscanner installeren zodat dat uitgesloten kan worden. Alle apps verwijderen gaat hem helaas niet worden omdat er ook een aantal apps zijn die ik per sé voor werk nodig heb en het verwijderen en weer opnieuw installeren vraagt dan best wel wat tijd en handelingen.
Het vreemde is ook dat ik al een tijdje geen nieuwe apps geinstalleerd heb, maar alleen via de Play Store een aantal apps geupdate. Welke dat zijn kan ik echter maar deels achterhalen omdat de Play Store maar tot 3 dagen (72 uur) geleden onthoudt wat je hebt geupdate onlangs via Mijn apps en games, Updates.
@Ali-As Ik krijg het niet bij een app, maar om de zoveel uur (interval ben ik nog niet helemaal achter) op mijn homescherm (met het huisje). Met andere woorden; als ik de advertentie wegklik zie ik het beginscherm van mijn Samsung Galaxy S7 met tijd, weer etc.
@Patrick Zoals hierboven gezegd heb ik de afgelopen 1,5 week geen nieuwe app geinstalleerd. Wel een aantal apps geupdate. Willekeurig apps downloaden is bij mij niet bepaald aan de orde. Ik update alleen wat ik nodig heb of leuk vindt om te gebruiken.
Kom er maar eens achter welke app het is voor je hem verwijderd....... Fabrieksherstel ben ik niet zo een voorstander van omdat je dan alles kwijt bent en dus ook de apps die ik voor werk nodig heb.
Rare vraag misschien; maar kost zo een reclame mij data? Via de Wifi dan wel via mijn mobiele abonenment?
op 07-07-2020 07:28 PM
op 08-07-2020 10:08 PM
op 08-07-2020 10:34 PM