Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy S7 ongevraagde reclame sinds een aantal dagen; hoe kan dit?

(Onderwerp aangemaakt op: 06-07-2020 10:03 PM)
1512 Weergaven
Fifagek
Explorer
Opties

Sinds een aantal dagen krijg ik (ongevraagd) reclame op het hoofdscherm van mijn Samsung Galaxy S7. Zie voor een voorbeeld bijgevoegde foto. 
Hoe kom ik hieraan? Komt dit vanuit een (zelf) geinstalleerde app? Is mijn telefoon wellicht gehackt? 
En nog belangrijker; hoe kom ik er weer vanaf?
Ik denk dat ik het nu heb sinds vorige week woensdag/donderdag ongeveer. De 2 jaar daarvoor (telefoon in bezit sinds juni 2018) nooit ergens last van gehad. 

Reclame Samsung S7.jpg

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Is geen virus.

Oplossing is heel simpel, eerst heb je een app geïnstalleerd waar reclame in zit.  Dat krijg je als je willekeurig apps gaat downloaden.

Als je die app weer verwijderd zou het opgelost moeten zijn.  En mocht het niet lukken doe je een fabrieksherstel.  Dat lost het 100% op.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Fifagek
Explorer
Opties
Goed om te weten dat het minimaal data KB/S kost. Dan had ik er ook niet zo een hele grote haast mee hoeven te hebben.

Toevallig ben ik er vandaag vermoedelijk achter gekomen welke app het was. Bij het per ongeluk openen van een app die ik nooit gebruik (Bluetooth app) kreeg ik gelijk reclame te zien en dat tot een paar keer toe na het afsluiten en opnieuw opstarten.
Bij de reviews van de betreffende app in de Play Store zag ik dat vandaag, 8 juli 2020 iemand een review geplaatst heeft waarin deze persoon aangeeft de app jarenlang met plezier gebruikt te hebben, maar nu last van zeer agressieve reclames te hebben.
Zelfs terwijl je bezig bent in een andere app wordt het hele scherm ineens gevuld met een reclame is een zin uit deze review in de Play Store. Deze persoon dacht ook het eerste aan een virus waar hij dagenlang mee bezig is geweest om uit te vinden voor hij erachter kwam dat dat het niet was.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
Tompie44
Apprentice
Opties
installeer een virus scanner om dar uit te sluiten als dat het niet is kan je het best alle apps verwijderen die je neit vaak gebruikt of niet is bekend zijn bekend is Whatsapp Facebook instagram
0 Likes
Ali-As
Journeyman
Opties
Bij welke app krijg je dat? En wanneer?
0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Is geen virus.

Oplossing is heel simpel, eerst heb je een app geïnstalleerd waar reclame in zit.  Dat krijg je als je willekeurig apps gaat downloaden.

Als je die app weer verwijderd zou het opgelost moeten zijn.  En mocht het niet lukken doe je een fabrieksherstel.  Dat lost het 100% op.

0 Likes
Fifagek
Explorer
Opties

@Tompie44 Ik zal een dezer dagen inderdaad eens een virusscanner installeren zodat dat uitgesloten kan worden. Alle apps verwijderen gaat hem helaas niet worden omdat er ook een aantal apps zijn die ik per sé voor werk nodig heb en het verwijderen en weer opnieuw installeren vraagt dan best wel wat tijd en handelingen.

Het vreemde is ook dat ik al een tijdje geen nieuwe apps geinstalleerd heb, maar alleen via de Play Store een aantal apps geupdate. Welke dat zijn kan ik echter maar deels achterhalen omdat de Play Store maar tot 3 dagen (72 uur) geleden onthoudt wat je hebt geupdate onlangs via Mijn apps en games, Updates. 

@Ali-As Ik krijg het niet bij een app, maar om de zoveel uur (interval ben ik nog niet helemaal achter) op mijn homescherm (met het huisje). Met andere woorden; als ik de advertentie wegklik zie ik het beginscherm van mijn Samsung Galaxy S7 met tijd, weer etc. 

@Patrick Zoals hierboven gezegd heb ik de afgelopen 1,5 week geen nieuwe app geinstalleerd. Wel een aantal apps geupdate. Willekeurig apps downloaden is bij mij niet bepaald aan de orde. Ik update alleen wat ik nodig heb of leuk vindt om te gebruiken. 
Kom er maar eens achter welke app het is voor je hem verwijderd....... Fabrieksherstel ben ik niet zo een voorstander van omdat je dan alles kwijt bent en dus ook de apps die ik voor werk nodig heb.

Rare vraag misschien; maar kost zo een reclame mij data? Via de Wifi dan wel via mijn mobiele abonenment? 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Kost minimaal data KB/S niets om zorgen over te maken.

Die reclame komt niet zomaar op je tel, ooit heb je wat gedownload wat reclame had.    De enige manier om ervanaf te komen is die app verwijderen en als je niet weet welke app het is tja succes met verwijderen van apps :smiling-face:

0 Likes
Oplossing
Fifagek
Explorer
Opties
Goed om te weten dat het minimaal data KB/S kost. Dan had ik er ook niet zo een hele grote haast mee hoeven te hebben.

Toevallig ben ik er vandaag vermoedelijk achter gekomen welke app het was. Bij het per ongeluk openen van een app die ik nooit gebruik (Bluetooth app) kreeg ik gelijk reclame te zien en dat tot een paar keer toe na het afsluiten en opnieuw opstarten.
Bij de reviews van de betreffende app in de Play Store zag ik dat vandaag, 8 juli 2020 iemand een review geplaatst heeft waarin deze persoon aangeeft de app jarenlang met plezier gebruikt te hebben, maar nu last van zeer agressieve reclames te hebben.
Zelfs terwijl je bezig bent in een andere app wordt het hele scherm ineens gevuld met een reclame is een zin uit deze review in de Play Store. Deze persoon dacht ook het eerste aan een virus waar hij dagenlang mee bezig is geweest om uit te vinden voor hij erachter kwam dat dat het niet was.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Gewoon de app verwijderen en klaar.

0 Likes