Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Reset Samsung A3 voor nieuwe gebruiker

(Onderwerp aangemaakt op: 12-05-2020 07:18 PM)
1596 Weergaven
Sjors2020
First Poster
Opties

Onlangs kreeg ik van een kennis een Samsung A3 (uit 2015) om deze leeg te maken en in te richten voor een nieuwe gebruiker. Een 2e leven.

Ik heb hem getracht terug te zetten naar de fabrieksinstellingen via het Instellingen-menu, ook met de harde reset optie; Volumeknop luider + Aan/Uit-knop + Home-toets.

Data leeggemaakt en factory reset uitgevoerd.

Toch blijft  bij het opnieuw  inrichten het apparaat vragen om het Google-account waarmee de vorige gebruiker het apparaat had ingericht.

Van deze gegevens (het wachtwoord) is niets meer te achterhalen. Ook niet te resetten.

Is hiermee dit toestel niet meer te gebruiken ? Of is er nog een oplossing ?

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Stef1411
Voyager
Opties

Wanneer een toestel op een buitengewone manier gereset wordt, dus via de toetsencombinatie dan wordt deze gelocked door de FRP (factory reset protection) dit is ingebouwd om mogelijke diefstal te voorkomen. Wanneer je het wachtwoord of gebruikersnaam niet meer weet of niet werkt is het mogelijk om met je toestel en aankoop bewijs naar een servicepunt toe te gaan of gebruik maken van de ophaalservice. Let wel op dat er mogelijk kosten in rekening gebracht kunnen worden! 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Oplossing
Stef1411
Voyager
Opties

Wanneer een toestel op een buitengewone manier gereset wordt, dus via de toetsencombinatie dan wordt deze gelocked door de FRP (factory reset protection) dit is ingebouwd om mogelijke diefstal te voorkomen. Wanneer je het wachtwoord of gebruikersnaam niet meer weet of niet werkt is het mogelijk om met je toestel en aankoop bewijs naar een servicepunt toe te gaan of gebruik maken van de ophaalservice. Let wel op dat er mogelijk kosten in rekening gebracht kunnen worden! 

Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties

Gewoon via pc even doen... zoek een tutorial op Google je kan in 5min klaar zijn. Beter dan ervoor betalen

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Stef1411
Voyager
Opties

@Patrick Lijk me niet verstandig om het op niet geautoriseerde manier te werk te gaan.  plus je moet een APK downloaden van een onbekende bron. kortom lijkt mij niet verstandig.

0 Likes
Sjors2020
First Poster
Opties

Dat heb ik al geprobeerd met de hulp van een aantal (3) YouTube filmpjes.

Via SideSync, via een simkaartje erin/eruit, via een kabeltje, via een usb-stickje, alle oplossingen brengen me niet verder.

Bij mij werkt het niet in ieder geval.

 

 

0 Likes
Sjors2020
First Poster
Opties

Je hebt gelijk Stef, maar als dat werkt op die alternatieve methode, dan kun je hem eerst eigen maken, inricchten voor de nieuwe gebruiker, en als dat goed functioneert een reset doen naar de fabrieksinstellinmgen waarmee dat enge - progje er weer af is.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Succes dan met betalen voor iets wat gratis kan. Uitkomst is hetzelfde.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Stef1411
Voyager
Opties

@Patrick niet geheel mee eens. er zijn bepaalde APK's die KNOX op VOID 1 zetten. dat lijkt me niet de uitkomst die je wilt neem ik aan. want als KNOX op VOID 1 staat kan je bapaalde apps niet meer gebruiken zoals health enz.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties

Ik heb veel samsung tels die ik zelf opnieuw heb geïnstalleerd ik maak helemaal geen gebruik van Knox en alles werkt perfect ook health app van samsung.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Sytzeb
First Poster
Opties

Hi Patrick, heb jij een tip waar ik het beste een APK kan downloaden voor Samsung T SM585

0 Likes