Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Opslag Galaxy Xcover 4 loopt vol met 'overige' bestanden

(Onderwerp aangemaakt op: 03-07-2020 11:44 AM)
22212 Weergaven
Liissaaa8
First Poster
Opties

Wij gebruiken zakelijk de Samsung Galaxy Xcover 4. Het probleem is dat er nu 97% van de opslag van 16 GB gebruikt wordt door 15,53GB aan 'overige' bestanden. Ik neem aan dat dit systeembestanden zijn. 

Op 27-07-2019 heb ik voor het eerst contact opgenomen met Samsung omtrent dit probleem. Nu, bijna exact een jaar later, melden mijn collega's weer dezelfde problemen. Ik heb indertijd de telefoons teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar het opnieuw instellen van 20 telefoons heeft mij veel tijd gekost. Het blijkt een terugekerend probleem want nu, bijna een jaar later, speelt het probleem opnieuw. De telefoons lopen opnieuw vol met systeembestanden. Bij één toestel zelfs álle apps eraf gegooid, alles leeg en opnieuw 15,53GB van 16GB vol met systeembestanden. Het toestel is hierdoor niet meer te gebruiken. Het maakt geen verschil of de nieuwe update al is uitgevoerd.

Op het moment zijn er +40 toestellen in omloop en ik zoek daarom een blijvende oplossing wat er niet in resulteert dat ik opnieuw de toestellen moet resetten en opnieuw instellen. Hebben nog meer mensen hier last van en kan iemand me helpen?

0 Likes
25 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

16gb is niet te doen... in 2020.

Stop er een 64gb sd kaart in :smiling-face: 

Voortaan als je een tel koopt zorg dat intern geheugen minimaal 32 is als kan 64gb

Die overige bestanden zijn waarschijnlijk tijdelijke internet bestanden en andere troep zoals verwijderde bestanden die niet permanent verwijderd zijn maar in een prullenbak zitten.

Als ik 2 maanden tijdelijke internet bestanden opspaar zit ik ook al aan de 3gb troep.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Liissaaa8
First Poster
Opties

De telefoon wordt enkel gebruikt voor het maken van foto's met een app van 3MB. De foto's worden direct naar de cloud gesynchroniseerd en daarna weer van het toestel verwijderd. Er wordt verder geen gebruik gemaakt van het toestel behalve bellen en whatsapp. Lijkt mij dat opslag van 16GB voldoende moet zijn. 

Het kan toch niet zo zijn dat ik een toestel met 64GB geheugen moet kopen zodat het systeem kan draaien? 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Die informatie wist ik niet :smiling-face: tja in jouw geval zou 16gb voldoende moeten zijn.     Misschien fotos die in whatsap zijn verzonden? Dat die staan opgeslagen op het toestel en geheugen ruimte in gebruik nemen?

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Klik op mijn bestanden, en ga per map kijken hoe groot ze zijn en de grootste mappen kijk wat erin zit.  Wellicht is het spul wat je handmatig kunt verwijderen 

Liissaaa8
First Poster
Opties

Had ik er ook niet bij verteld :smiling-face:

Dat klopt, maar ook deze mappen zijn leeg. En gisteren gebeurde het zelfs dat op het moment dat ik alles verwijderde de systeembestanden de vrijgekomen ruimte vulden. Het lijkt mij daardoor meer een bug in de software..

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Kun je screenshots posten van die mappen en van de bestanden die zo groot zijn? Dan vertel ik wat voor bestanden het zijn.

Het lijkt niet echt op een bug tot nu toe.  

Het is vrij normaal dat je telefoon opvult bij gebruik , 16gb is echt heel weinig in 2020 

SjorsK
Maestro
Opties
Somige apps zijn trouwens datavreters :winking-face:

Je kan het beste naar Settings -> Device Care -> Storage gaan. Hier kan je zien wat je eventueel zou willen verwijderen.

Ga daarnaast naar
Setting -> Apps -> Menu rechtsboven (3 puntjes naast het zoek icoontje) -> Sort By -> Size

Daar kan je zien of eventuele apps ook veel data gebruiken.
0 Likes
Liissaaa8
First Poster
Opties

Om de een of andere reden kan ik geen foto plaatsen met het plaatsen van een bericht. Als ik kijk in de het apparaatonderhoud naar de opslag dan staat er het volgende:

15,5/16GB vrij

Syst.-gebr.geg.: 15,5GB

Overbodige geg.: 17,3MB

Beschikbare ruimte: 512MB

Appgegevens:

Whatsapp 66,9MB

Gebruikergegevens

Documenten 6,41MB

Afbeeldingen 84,5 MB

Videos 110KB

Audio 7,66 MB

Apps 135MB

Ik kan nog 17,4MB opschonen. 

Als ik dan doorklik in de opslaginstellingen dan zie ik dat het systeemgeheugen 4,7GB in beslag neemt, maar andere apps 11,7GB. Hierin zie ik dat de Galerij (die leeg is) 7,14GB in beslag neemt. Hoe kan ik vinden wat dat is en waar dat staat? In mijn bestanden zie ik niks qua grootte staan, wel diverse bestanden maar allemaal niet groter dan een paar MB. Zou ik de cache moeten leeggooien van de Galerij? Of ben ik dan alles kwijt?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Mijn bestanden > interne opslag > klik op een map en houd ingedrukt dan of eigenschappen of gegevens en kijk per map hoe groot ze zijn als je dan een grote vind kijk wat erin zit.

Je zegt dat fotos automatisch de cloud in gaan maar dan staan ze nog wel op je telefoon.

Dus in de map DCIM staan wellicht fotos.   

Als je 100% zeker weet dat ze in de cloud staan kun je ze van je toestel verwijderen.

16gb is simpelweg klote daar komt het altijd op neer.  16gb had ik in 2014 ofzo tegenwoordig heeft iedereen minimaal 64/128.  En velen hebben sd kaart erin. Fotos en videos bezetten veel ruimte.