op 19-12-2017 07:39 PM
'llo ,
Betreft een probleem met versturen van mms berichten via Galaxy J5 -2017.
Het toestel kiest er bij het versturen zelf voor , welke procedure er gevolgt wordt.
Kleinere berichten gaan via sms en voor iets grotere wordt mms procedure gekozen.
Deze laatste blijft echter sturen maar niet verzenden.
Controle via Telindus helpdesk met controle van alle instellingen en hun eigen instellingen, geeft geen oplossing.
Wat mij niet oké lijkt is onder "namen toegangspunten " staat bij"Telenet MMS APN mms.be " geen blauwe circel met blauwe stip zoals bij " Telenet Internet telenetwap.be".
Verder bij "toegangspunt bewerken" staat " APN in/uitschakelen - APN ingeschakeld " heel "wazig" zijnde niet actief en is dus niet bedienbaar.
Enig idee wat er fout loopt ?
Kan er gekozen worden tussen sms en mms procedure en hoe in te stellen ?
Dank.
op 20-12-2017 02:50 PM
op 20-12-2017 03:43 PM
Dank voor de reactie Tali-K Voyager.
Het probleem zit jammer genoeg echter op andere plek. De parameters waar jij op doelt, zitten in een andere/volgende lijst ( Toegangspunten bewerken ► die krijgt als je " TelenetMMS APN " aanklikt ).
Daar staan de parameters juist ingevuld, zoals jij ze beschrijft. Ik heb ze trouwens zowel manuel ingevuld, als automatisch laten invullen ; plus enkele malen gecheckt met de helpdesk van Telenet.
Maar misschien dat bijgevoegde foto's duidelijker maken van wat ik bedoelde.
In de eerste foto zie je geen blauwe cirkel bij Telenet MMS APN . Is dit normaal ?
In de 2de foto zie de wazige APN in/uitschakelen waar weliswaar " ingeschakeld" onderstaat, maar niet bedienbaar is (?)
Dank voor het meedenken.
op 20-12-2017 07:10 PM
op 20-12-2017 08:22 PM
Dank voor de reactie Kevin.
Ik heb beide suggesties geprobeerd en telkens ook opnieuw opgestart om zeker te zijn dat de aanpassing uitgevoerd was.
Jammer genoeg zonder resultaat.
Een nieuw element is wel opgedoken zijnde dat er een melding kwam van het feit dat het versturen niet kon gebeuren zolang de faciliteit niet verhanden is ( ?).
Deze melding had ik dagen geleden ook al, maar was niet meer opgedoken nadat Telindus tot 2 x toe, aanpassingen in hun systeem uitgevoerd had.
Het blijft voor mij toch de vraag of er bij Telindus geen item/parameter over het hoofd gezien wordt, temeer omdat er 2 verschillende medewerkers nodig waren die telkens een extra aanpassing in hun systeem moesten uitvoeren; zit er nog een blokkerende parameter in hun systeem ? ( beiden techniekers hebben wel hun uiterste best gedaan om een oplossing te vinden, dus geen kwaad woord hierover )
op 21-12-2017 09:18 AM
op 21-12-2017 02:24 PM
@Tali-K Voyager
Het meekijken in de gsm heb ik ook al gesuggereerd tijdens een kontakt met de helpdesk, maar dat kon niet wegens privacyregels volgens de betrokken technieker (?).
Ik overweeg nu om naar een Telenetcenter te gaan ; daar kan er wel gezamelijk in het toestel en in hun netwerk gekeken worden. Normaliter moet er dan een oplossing uit de bus komen.
Indien die laatste er komt, dan meld ik dit hier nog voor eventuele andere "slachtoffers".
Dank aan iedereen voor het meedenken .
Vrg
GB48
op 21-12-2017 02:40 PM
op 21-12-2017 02:46 PM
op 21-12-2017 02:46 PM
Ik vroeg me ook al af hoe het zat met die privacyregels dat men niet op afstand mee kon kijken op je telefoon. Alsnog zou het natuurlijk fantastisch zijn als je er samen met Telenet uit weet te komen, zo niet horen we het graag dan kunnen we kijken hoe snel er zo'n Hulp op Afstand afspraak in te plannen is.