Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

J2 Prime upgraden naar Android 7.0 (of hoger)

(Onderwerp aangemaakt op: 22-12-2020 05:45 AM)
401 Weergaven
Ruud_Coco
Explorer
Opties

Ik heb een 4 jaar oude Galaxy J2 Prime (SM-G532M) met Android versie 6.0.1

Ik ontving van mijn bank een bericht dat vanaf 5 januari 2021 de app alleen nog werkt met Android 7.0 en hoger. 

Ik heb geprobeerd om een hogere versie te installeren maar dat lukt niet.

Ik krijg de melding dat de meest recente versie al is geïnstalleerd.

Weet iemand raad of moet ik nu een nieuw phone kopen omdat de bank zijn software wijzigt.

Ruud

5 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenmorgen,

Ik zou als ik jou was een beetje met de tijd meegaan, we zitten nu op Android 11. Het is niet handig en minder veilig om nog met Android 6 te werken.
Ik zou als ik jou was naar een nieuwer model gaan kijken.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Ruud_Coco
Explorer
Opties

Bedankt voor je antwoord.

Tja, dat is de simpelste oplossing. Toevallig keek ik in de rechter kolom en zag daar een eerdere posting van mij.
Die posting is van oktober 2017 dus mijn mobiel is maar 3 jaar oud.
Laat ik het anders vragen; Samsung is dus in 3 jaar van versie 6 naar versie 11 gegaan.
Zit er nog een update in het verschiet of is het zo´n wegwerpcultuur dat je elk jaar een nieuwe mobiel gedwongen wordt te kopen? Ik woon niet in Nederland maar hier is het gebruikelijk dat als iets werkt dan hoeft het niet vervangen te worden.
Ik snap wel dat jij daar niets aan kan doen maar ik wordt er niet blij van. Ik voel me door Samsung in de steek gelaten.

Ruud

QkeleQ10
Journeyman
Opties
Goedenavond,

Android 6 is echter inmiddels al ouder dan 3 jaar (eind 2015). De meeste Android-toestellen, waarschijnlijk ook die van u, bieden ongeveer 2 jaar updates. Beveiligingsupdates blijven soms nog wel gegeven worden.

Het verlies van ondersteuning voor Android 6 is een probleem van uw bank en Samsung kan u helaas niet helpen.
0 Likes
Ruud_Coco
Explorer
Opties

Bedankt voor je antwoord. Het verhaal is mij duidelijk. Blijft toch raar dat Samsung dit model pas in 2017 op de Costa Ricaanse markt heeft geïntroduceerd en geen updates meer doet.
Kom ik meteen bij het volgende probleem: Ik krijg de melding dat er een nieuwe versie (13.0.1.64) van Samsung Internet beschikbaar is maar dan moet ik 273Mb vrijmaken terwijl ik 392Mb vrij heb.
Huh?

Ruud 

0 Likes
Ruud_Coco
Explorer
Opties

Ik heb nog eens uitgezocht wanneer dit model op de markt kwam en dat is November 2016 en dus niet 2015 zoals jij beweerd. https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_j2_prime-8424.php

Ik heb hem dus een jaar later gekocht in September 2017. Alleen de SM-532G heeft een upgrade naar 7.0 gekregen. 

Kortom; 3 jaar oud en geen upgrade(s) meer. Zeer droevig.

Afijn dit helpt dus niets maar ik heb mijn hart even gelucht.

Ik ga maar eens uitzoeken of andere merken hun product langer ondersteunen.

Ruud

0 Likes