Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Inloggen op ANWB app gaat niet

(Onderwerp aangemaakt op: 19-05-2020 10:41 AM)
1458 Weergaven
Martin104
First Poster
Opties

Beste community leden,

 

Ik heb een Samsung Galaxy A5 die het altijd goed heeft gedaan. Nu heb ik sinds afgelopen week een probleem met mijn telefoon.

 

Voor mijn auto heb ik het veilig rijden verzekeringen van ANWB. Voorheen werkte de app naar behoren maar sinds gisteren kan ik mij niet meer aanmelden op mijn account. Als ik met mijn inloggegevens op een andere toestel probeer in te loggen dan werkt het allemaal naar behoren. Het wachtwoord vergeten functie heeft ook geen effect omdat de app dan aangeeft dat mijn email niet bekend is bij ANWB. 

 

Ik heb al de app verwijderd en mijn telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dat hielp ook niet. ANWB geeft aan dat er wel recent een update is geweest voor de app en dat ik met de geudate app moet kunnen inloggen alleen lukt dat ook niet. Hierdoor concluderen zij dat het probleem niet bij hun ligt.

 

Ik vroeg mij af of iemand mij hiermee kan helpen of moet ik toch bij ANWB zijn?

 

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor jullie hulp. 

 

Gr,

 

Martin

0 Likes
5 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi Martin,

 

Wat vaag... Wat ik me kan bedenken is dat er misschien automatisch een spatie achter je e-mailadres wordt geplaatst door het toestenbord waardoor de app hem niet herkent. Kun je dat eens controleren? Anders zou ik niet weten hoe het aan de telefoon kan liggen. Op het moment dat de app aangeeft dat het e-mailadres niet gevonden wordt dan is dat toch echt een probleem van de app; de app herkent dan de invoer en alles wat de app er vervolgens mee doet is niet in beheer bij Samsung.

 

Draaien de verschillende telefoons verschillende versies van de app? Als je naar Instellingen >> Apps >> [naam van app] gaat en naar beneden scrolt, dan vind je het versienummer. Als dat verschilt met het versienummer op de telefoon die het wél doet, dan kun je dat terugkoppelen aan de ANWB.


kevin-sig
0 Likes
Martin104
First Poster
Opties

@KevinW  schreef:

Hoi Martin,

 

Wat vaag... Wat ik me kan bedenken is dat er misschien automatisch een spatie achter je e-mailadres wordt geplaatst door het toestenbord waardoor de app hem niet herkent. Kun je dat eens controleren? Anders zou ik niet weten hoe het aan de telefoon kan liggen. Op het moment dat de app aangeeft dat het e-mailadres niet gevonden wordt dan is dat toch echt een probleem van de app; de app herkent dan de invoer en alles wat de app er vervolgens mee doet is niet in beheer bij Samsung.

 

Draaien de verschillende telefoons verschillende versies van de app? Als je naar Instellingen >> Apps >> [naam van app] gaat en naar beneden scrolt, dan vind je het versienummer. Als dat verschilt met het versienummer op de telefoon die het wél doet, dan kun je dat terugkoppelen aan de ANWB.


Beste Kevin,

 

Bedankt voor je snelle reactie, het is heel gek ik begrijp er ook niets van. Wat betreft spatie in mijn e-mail en app versie daar heb ik naar gekeken en dat klopt allemaal. Ik dacht eerst ook dat het bij ANWB moet liggen maar aangezien inloggen op 4 andere toestellen met zelfde inloggegevens wel gewoon lukt begin ik daar ook over te twijfelen. Ik denk dat het probleem aan mijn toestel ligt wat ik alleen niet snap is waarom terugzetten naar fabrieksinstellingen niet helpt. Het probleem moet dan wel heel diep in mijn toestel zitten.

 

Wat betreft android versie, dat kan het ook niet zijn aangezien ANWB heeft bevestigd dat mijn Android versie compatible is met hun app. 

 

Misschien wordt het wel tijd voor een nieuwe toestel. 

 

Gr,

 

Martin 

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Dat snap ik.

 

Ik bedoel ook niet de Android-versie, maar echt de versie van de app. Wellicht draaien de andere telefoons een andere versie van de ANWB app. Misschien heeft de ANWB een update uitgerold naar specifieke Android-versies, of een update uitgerold en deze later teruggetrokken, maar de update met de fout staat dan nog wel op je telefoon terwijl de andere telefoons de update misschien nooit geïnstalleerd hebben en de fout dus ook niet. Beide zijn mogelijk met de Play Store, dus dat is het nog wel waard om naar te kijken.

 

Als de app-versie verschillend is dan kun je met een app als deze https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ext.ui op de telefoon waar de app het wel doet het installatiebestandje van die specifieke versie pakken en naar je A5 doorsturen om die specifieke versie van de app te installeren. Maar dat heeft natuurlijk alleen zin als de versies ook echt verschillen.


kevin-sig
0 Likes
Martin104
First Poster
Opties

@KevinW  schreef:

Dat snap ik.

 

Ik bedoel ook niet de Android-versie, maar echt de versie van de app. Wellicht draaien de andere telefoons een andere versie van de ANWB app. Misschien heeft de ANWB een update uitgerold naar specifieke Android-versies, of een update uitgerold en deze later teruggetrokken, maar de update met de fout staat dan nog wel op je telefoon terwijl de andere telefoons de update misschien nooit geïnstalleerd hebben en de fout dus ook niet. Beide zijn mogelijk met de Play Store, dus dat is het nog wel waard om naar te kijken.

 

Als de app-versie verschillend is dan kun je met een app als deze https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ext.ui op de telefoon waar de app het wel doet het installatiebestandje van die specifieke versie pakken en naar je A5 doorsturen om die specifieke versie van de app te installeren. Maar dat heeft natuurlijk alleen zin als de versies ook echt verschillen.

Beste Kevin,

 

Duidelijk, ik heb de applicatie versie van ANWB gecontroleerd. Die komt overeen met de applicatie versie dat op de andere toestel staat. Ik zal het voor de zekerheid via bovenstaande link proberen. 

 

Bedankt!

 

Gr,

 

Martin

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Anders eens bij Instellingen -> Apps -> ANWB -> Opslag -> Gegevens wissen en geforceerd stoppen ( 1 stap terug) proberen.

rsz-846676
0 Likes