Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

IMS Service is gestopt (foutmelding Samsung Galaxy A3 (2016)

(Onderwerp aangemaakt op: 25-09-2017 11:52 AM)
1468 Weergaven
mobims
Student
Opties

Veel mensen hebben een bijna onbruikbaar Samsung toestel A3 (zo te lezen ook A5) na de software update van dit weekend / vandaag vanwege onophoudelijke foutmelding 'IMS Service is gestopt'.

Ik kom namens Samsung alleen maar tijdvretende suggesties voor een oplossing tegen, die bovendien niet blijken te werken... Zelf ben ik ook al een ochtend bezig.

Zou Samsung niet meer moeite kunnen doen door een nieuwe update te beloven voor een bepaald tijdstip?

Zo blijft het gissen of er namens de fabrikant 'misschien' ook iets is te verwachten dat wél werkt.

En zou het bedrijf het erbij laten, dan is het ook handig dit te horen. Dan weten we in elk geval zeker dat we naar de fabrieksinstellingen terugmoeten.

In afwachting van...

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
mobims
Student
Opties
Bij uitblijven van een actieve oplossing van Samsung, uiteindelijk zelf maar het nummer van Samsung gebeld. Dat ging onverwacht goed. Maar helaas: geen helderheid over het probleem. Wel dat heel veel mensen er last van hebben en dat een fabrieks reset voorlopig de enige mogelijkheid is. Dus back uppen met Smart Switch en dan opnieuw beginnen.... Dat dit zo'n merk nog kan overkomen. Wij zijn inmiddels weer 5 uur verder.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
8 Antwoorden
Oplossing
mobims
Student
Opties
Bij uitblijven van een actieve oplossing van Samsung, uiteindelijk zelf maar het nummer van Samsung gebeld. Dat ging onverwacht goed. Maar helaas: geen helderheid over het probleem. Wel dat heel veel mensen er last van hebben en dat een fabrieks reset voorlopig de enige mogelijkheid is. Dus back uppen met Smart Switch en dan opnieuw beginnen.... Dat dit zo'n merk nog kan overkomen. Wij zijn inmiddels weer 5 uur verder.
0 Likes
Propeller
First Poster
Opties

Ik begrijp niet dat dit een geaccepteerde oplossing is.

De telefoon is nagenoeg onbruikbaar en naar de fabrieksinstellingen? ik moet er niet aan denken om alles weer terug te moeten zetten en weer de nodige updates te ondergaan.

Samsung moet dit gewoon snel en echt oplossen om geloofwaardig te blijven.

0 Likes
RS2
First Poster
Opties

Inderdaad; dit probleem is ten onrechte als 'opgelost' gemarkeerd. Was het maar waar.

2 uur lang je telefoon opnieuw installeren/instellen e.d. is geen oplossing.

Svp corrigeren.

0 Likes
Wim44
Journeyman
Opties

Helemaal mee eens. Te gek voor woorden. Samsung veroorzaakt dit probleem en zij behoren het op te lossen!
Een fout maken, ok, dat kan gebeuren, maar een beetje bedrijf lost het dan ook zo snel mogelijk op. Of wil Samsung klanten kwijt....Misschien iets voor Radar (tv).

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Resetten biedt inderdaad de oplossing. We kijken binnen Samsung momenteel naar andere mogelijkheden/oplossingen.

Houdt vooral dit topic in de gaten. 

rsz-846676
0 Likes
Wim44
Journeyman
Opties

Ik heb via SmartSwitch een backup gemaakt (wat overigens erg goed werkt) en vervolgens een 'harde reset' gedaan.

Daarna backup weer teruggezet (herstellen). Succesvol verlopen. Blijft inderdaad dat je veel moet herstellen, zoals je email-accounts, etc.

Blijft de vraag over hoe het zit met die software-update(s). Ik meen dat de laatste update, oorzaak van die irritante foutmelding, mede bedoeld was om een of meer lekken te dichten. Hoe is dat nu met mijn geresette mobiel? Moeten daar alsnog updates overheen?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Wim44

je kunt dit zelf controleren bij Instellingen -> Toestel-info -> Software-info -> Niv. Android-beveiligingspatch.

Ik denk niet dat je nog hoeft te updaten, aangezien je de firmware niet kunt downgraden.

rsz-846676
0 Likes
Marjon85
First Poster
Opties

Ik heb hier nu ook al een week last van. Nettergek word je ervan. Heeft samsung nu al een oplossing?

0 Likes