op 22-03-2017 04:50 PM
Hoi,
Ik heb een GT19100 S2. Nu ben ik van provider veranderd, maar na het plaatsen van de nieuwe SIM-kaart, krijg ik de vermelding dat de SIM vergrendeld is, en kan ik enkel noodroepen doen. Naar de instellingen gaan (of naar iets anders) lukt helemaal niet. Hoe kan ik dat verhelpen?
Bedankt,
f.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 23-03-2017 11:53 AM
Het probleem is opgelost.
Ik heb een "harde reset" gedaan, de boel opnieuw geïnstalleerd...
We kunnen weer verder :smileyvery-happy:
Bedankt voor je tijd!
fic.
op 22-03-2017 05:05 PM
Hoi fic,
Misschien een rare vraag van me, maar heb je de pincode die bij de simkaart zat wel ingevoerd na het opnieuw opstarten van je telefoon? Deze code staat meestal op het kaartje waar je nieuwe simkaart in zat. Dit is dus niet de pincode van je vorige simkaart.
De melding simkaart vergrendeld betekent namelijk dat de pincode nog niet is ingevoerd en dan kun je inderdaad alleen naar de alarmcentrale bellen.
Kun je proberen je telefoon opnieuw op te starten en dan de pincode nogmaals invoeren? En als dat niet werkt, kun je misschien een screenshot van de exacte melding bijvoegen?
op 22-03-2017 05:32 PM
Hallo,
Het nummer op de SIM-kaart is veel te lang. Ik heb het geprobeerd, maar die werd niet aanvaard. Na 3 pogingen diende ik het PUK-nummer in te geven en een nieuwe pin-code (+ bevestiging) in te voeren.
Dat heb ik gedaan. Ik log vervolgens in met de nieuwe pin-code en ik blijf dezelfde melding krijgen : "SIM-kaart is vergrendeld! Alleen noodoproepen."
Vervelende situatie.
Groetjes,
fic.
op 22-03-2017 06:14 PM
op 22-03-2017 06:40 PM
Dag Kevin,
Ik heb het geprobeerd, maar verder dan het "Enkel noodoproepen"-scherm kom ik niet!
Ik kan misschien wel een screenshot gemaakt hebben, maar ik kan er niet aan, net zomin ik aan mijn instellingen kan.
Als ik mijn sim-kaart opnieuw in mijn gsm stop, dan kan ik uiteraard geen screenshot maken van de GT-I19100.
Enfin, ik heb zowel Base als Samsung gecontacteerd, maar eer die een oplossing sturen, zijn we alweer enkele werkdagen verder 😞
Ik ga 't opgeven voor vandaag. Ik ga er mij niet druk meer in maken.
Toch bedankt voor je pogingen.
Groetjes,
fic.
op 22-03-2017 11:18 PM
Excuses, ik had niet door dat je dat scherm niet eens kon overslaan.
Zonder het zien van de precieze melding weet ik het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat er een simlock op je telefoon zit. Had je hem bij een provider gekocht? Dan kan die provider je een code geven om hem simlockvrij te maken.
Druk maken zou ik inderdaad niet doen, worden we alleen maar grijs van
op 23-03-2017 11:53 AM
Het probleem is opgelost.
Ik heb een "harde reset" gedaan, de boel opnieuw geïnstalleerd...
We kunnen weer verder :smileyvery-happy:
Bedankt voor je tijd!
fic.
op 23-03-2017 11:58 AM