Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen 4G na update Android

(Onderwerp aangemaakt op: 03-05-2019 12:31 PM)
14220 Weergaven
WouterP1
First Poster
Opties

Op 1 mei heb ik volgende update uitgevoerd op mijn Samsung J6: J600FNXXU3BSD2/J600FNOXM3BSD2/J600FXXU3BSCA

Sinds na de update heb ik geen 4G meer. Ik heb al opnieuw opgestart, de verbinding uit gezet en terug aan. En ook geprobeerd op 2G/3G, maar niets helpt. 

0 Likes
20 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Netwerkinstellingen resetten kan helpen:

instellingen > Algemeen beheer > resetten >netwerkinstellingen resetten.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
WouterP1
First Poster
Opties

Helaas, dit heeft niet geholpen.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Wat zegt je provider hierover? Misschien hebben die nog tips. Anders even fabrieksreset proberen..

Backup en reset:
http://smsng.nl/resetmobfbwc
0 Likes
WouterP1
First Poster
Opties

Ik heb de oplossing gevonden.

bij instellingen<mobiele netwerken<Namen toeganspunten was er dit geselecteerd: 'UPC Mobile Internet' ipv 'Proximus Internet'

Dit is zonder twijfel veroorzaakt door de update, want ik veronderstel dat hij normaal wel zelf hier de juiste moet gaan kiezen.

Maar ik kan in ieder geval voorlopig wel verder, waarschijnlijk tot ik op een buitenlands netwerk terechtkom...

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Kan je die upc niet verwijderen?
0 Likes
Alverman
Journeyman
Opties

Zelfde probleem hier na een update een paar dagen geleden. Geen 4G meer. Overschakeling naar '2G/3G' onder de instellingen lukt wel, maar dat is uiteraard geen blijvende oplossing. Het probleem zou bij Samsung bekend zijn, maar daar blijft het stil. Mijn dochter heeft net hetzelfde voor na de update van haar toestel. Hallo, Samsung, zijn jullie effectief op de hoogte van het ongemak?

0 Likes
dlankens
Journeyman
Opties

Ongeveer een gelijk probleem hier: na een update deze ochtend (02/08/2019) nog wel 4G maar geen 'Mobiele Gegevens' meer. Ik heb al van alles geprobeerd, rebooten, sim eruit sim erin enz Galaxy S9, provider Proximus.

Grts

0 Likes
Alverman
Journeyman
Opties

Instellingen -> verbindingen -> mobiele netwerken -> netwerkmodus -> 3G/2G (automatisch verbinden) in plaats van 4G/3G/2G. Dan heropstarten. Zo kan je voorlopig om het probleem heen schaatsen en krijg je 3G. Lukt bij mij althans. Maar is natuurlijk maar een nepoplossing.

dlankens
Journeyman
Opties

Ja terug naar 3G dat lijkt de voorlopige oplossing te zijn. Als ik de telefoon in 4G zet  en wifi uitschakel, dan krijg ik het volgende icoontje: 4G+ met daaronder twee pijltjes. Eentje omlaag en eentje omhoog. het pijltje omhoog knippert soms, maar hoe weet ik of ik nu werkelijk op 4G zit? Ik krijg er in elk geval geen byte mee verzonden.

Grts

0 Likes