op 24-11-2019 05:20 PM
Een kennis van me, een man van dik in de 80 heeft een maand of 8 geleden een Galaxy S6 gekocht voor zijn vrouw. Hij heeft me gevraagd de gegevens van haar S2 over te zetten naar de S6. Helaas heb ik nu het Samsung account nodig, alleen de verkoper is onbekend. Ik heb het Samsung ook al via een andere weg gevraagd, maar misschien is er hier iemand die de juiste weg kent om dit opgelost te krijgen.
Natuurlijk volgt een gemiddelde dief misschien dezelfde weg, maar daar kan ik niks aan doen. Het belangrijke verschil is dat de vorige eigenaar in dit geval weet dat de telefoon is verkocht 🙂
op 24-11-2019 06:29 PM
Hey Peter,
"Het belangrijke verschil is dat de vorige eigenaar in dit geval weet dat de telefoon is verkocht."
En dat is precies wat een pientere dief ook zou zeggen (grapje natuurlijk)
Het Samsungaccount is altijd een e-mailadres. Als je via de Instellingen --> Accounts het Samsungaccount opzoekt, kun je het e-mailadres zien. Dat moet dan van de verkoper zijn, dus wellicht dat je die een mailtje kan sturen om te vragen om dit samen te regelen?
op 25-11-2019 06:47 AM
Hoi Kevin,
Ik begrijp je tip, zover kom ik helaas niet. Na het eventueel verbinden met WiFi komt direct de noodzakelijke inlog op het Samsung account.
Als de telefoon nog normaal was opgestart, zou ik ook die weg hebben gevolgd.
Het lieve stel op leeftijd heeft zich al in het lot geschikt dat de telefoon verloren is. Dat is mijn grootste drive om een oplossing te vinden.
Dank voor je meedenken in ieder geval.
op 25-11-2019 10:28 AM
Ai, duidelijk. Dan is het toestel in de tussentijd gereset en kun je inderdaad alleen verder komen als je inlogt met het oude Samsungaccount, als anti-diefstalbeveiliging. Zelf kom je dan inderdaad niet verder, het zou een belabberde beveiliging zijn als je die zelf kunt omzeilen, maar wat je nog kan proberen is naar een van de servicelocaties te gaan met je identiteitsbewijs en indien mogelijk zoveel mogelijk bewijs dat hij tweedehands is gekocht; bijvoorbeeld een printscreen van een chatgeschiedenis van Marktplaats of iets dergelijks.
Ik kan niet garanderen dat zonder aankoopbon ze je ook mogen helpen in zo'n geval, maar dit is eigenlijk nog de enige weg die je dan kunt bewandelen.
https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/bezoek-servicelocatie/ (NL)
https://www.samsung.com/be/reparatie/mobile/bezoek-servicelocatie/ (BE)