Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Foutmelding: 'opladen onderbroken batterij temperatuur te hoog'

(Onderwerp aangemaakt op: 04-01-2017 06:31 PM)
18079 Weergaven
Opties

Hallo,

Ik heb in de zomervakantie een 'Samsung Galaxy A3 2016' gekocht.

Tot nu toe deed mijn smartphone het perfect, maar eergister startte ik mijn mobiel op maar kreeg geen reactie.

Ik nam aan dat hij leeg was dus stopte ik hem in de oplader, vervolgens geeft hij een gele driehoek met een decibel meter ernaast weer. Vandaag luktte het me met behulp van de volume + aan/uit knop + menu knop om hem op te starten. Vervolgens krijg ik meteen te zien: opladen onderbroken batterij temperatuur te hoog, nadat ik de melding heb weg geklikt zie ik op een andere melding dat ik de batterij moet laten afkoelen en dat alles dan goed komt.

Heb op internet gezocht maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen.

Kan iemand mij helpen?

Vriendelijke groet Age

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dat is niet best!

Er zit een mechanisme in dat het opladen blokkeert bij oververhitting, dus in principe kan het geen kwaad. Toch raad ik het voor de zekerheid af op de momenten dat hij deze waarschuwing geeft.

Voelt hij ook warm aan? Als dat niet zo is kan het inderdaad zo zijn dat er een sensor defect is waardoor hij - zoals je al dacht - denkt oververhit te zijn terwijl dat niet zo is. Dit zijn namelijk niet bepaald temperaturen waarbij je oververhitting verwacht.

Ik raad je aan hem onder de fabrieksgarantie na te laten kijken en wat er defect blijkt te zijn te laten repareren. Hier kun je alle informatie over hoe aanspraak te maken op de garantie vinden: https://eu.community.samsung.com/(...)Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-mijn-Samsung

Heel veel succes!

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Age,

Dat is niet prettig! Daar zul je vast van geschrokken zijn.

De batterij laat je afkoelen door de telefoon een tijdje niet te gebruiken, bij zo'n melding raad ik toch een aantal uur aan. In die tijd kun je de telefoon ook niet opladen, omdat dit warmte genereert en de batterij dus niet afkoelt. Dit is eigenlijk het enige wat je kunt doen, andere afkoelmethoden kunnen schade aan het toestel aanbrengen.

We zijn nu een tijdje verder sinds je dit gepost hebt. Doet je telefoon het nu weer?

kevin-sig
0 Likes
Opties

Hallo KevinW,

Nee helaas hij doet het wel maar blijft melden dat de batterij overhit is als ik hem opstart.

Voorlopig laat ik hem maar met rust.

Kan het ook zo zijn dat het apperaat denkt dat de batterij te warm is terwijl dit niet zo is?

Is het slecht als je hem probeert op te laden?

Alvast bedankt voor je hulp!

Vriendelijke groet Age,

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dat is niet best!

Er zit een mechanisme in dat het opladen blokkeert bij oververhitting, dus in principe kan het geen kwaad. Toch raad ik het voor de zekerheid af op de momenten dat hij deze waarschuwing geeft.

Voelt hij ook warm aan? Als dat niet zo is kan het inderdaad zo zijn dat er een sensor defect is waardoor hij - zoals je al dacht - denkt oververhit te zijn terwijl dat niet zo is. Dit zijn namelijk niet bepaald temperaturen waarbij je oververhitting verwacht.

Ik raad je aan hem onder de fabrieksgarantie na te laten kijken en wat er defect blijkt te zijn te laten repareren. Hier kun je alle informatie over hoe aanspraak te maken op de garantie vinden: https://eu.community.samsung.com/(...)Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-mijn-Samsung

Heel veel succes!

kevin-sig
0 Likes
Opties

Hallo KevinW,

Inderdaad hij voelt niet warm aan.

Ik had u nog niet verteld dat hij kort in het water is geweest ik dacht dat dit niet uit zou maken omdat het om de temperatuur gaat maar misschien toch wel?

Helaas valt het niet onder de fabrieksgarantie, weet u hoeveel dit ongeveer zou kosten als ik hem laat repareren?

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Het kan inderdaad met waterschade te maken hebben, misschien is het oplaadmechanisme aangetast door het vocht. Ik heb helaas geen idee hoeveel reparatie in dat geval zou kosten, sorry 😞

kevin-sig
0 Likes