Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Foutmelding 491 samsung tabS2

(Onderwerp aangemaakt op: 08-06-2017 10:02 AM)
6421 Weergaven
Jagre1900
Apprentice
Opties

Sinds de laatste update van 3 juni geeft mijn SamsungTabS2 de foutmelding 491 als ik een ap wil downloaden of de tablet wil updaten. Hij geeft als melding dat er een netwerkfout is opgetreden met code 491. Wifi werkt normaal en ik kan gewoon internetten getuige deze mail. Heeft iemand een oplossing voorhanden. O ja bij de google playservices geeft hij m.n. deze fout. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Jagre1900
Apprentice
Opties
Ontdekt wie of wat de boosdoener was.
Een beveiligingscertificaat van mijn provider. Certificaat uitgezet en probleem was verholpen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Groet.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Zou je dit eens willen proberen:

http://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00050515/

Clear Application Cache
Clear Application Data

voor de Google Play service en Play store.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Nouzha
Troubleshooter
Opties

Hi Jagre, 

Kun je jouw Google-account verwijderen en de Tab S2 herstarten. Installeer jouw account dan opnieuw. Ga daarna naar Instellingen > Apps > Google Play-services. Klik op Gedwongen stoppen > Opslag > Cache legen en gegevens wissen. 

Ik hoor graag of het gelukt is! 

0 Likes
Jagre1900
Apprentice
Opties

Gevraagde uitgevoerd. Helaas geen resultaat. Blijft zeggen dat er geen netwerkverbinding is.

Die is echter wel degelijkaanwezig , actief met een sterk signaal. Wifi werkt vlotjes en snel, maar zodra ik updates, apps i.o.d wil downloaden, krijg ik de melding dat het netwerk niet beschikbaar is. Ik kan wel muziek streamen m.a.w. dan is er wel heen en weer verbinding, maar zaken downloaden is er niet bij.

Nog andere oplossingen voorhanden? Anders wordt het toch naar de fabrieksinstellingen terugzetten.

Overigens heeft alles goed gewerkt tot de update naar android 7.0 Sindsdien volgt de genoemde foutmelding.

0 Likes
Nouzha
Troubleshooter
Opties

Ervaar je dit alleen met je thuisnetwerk? Kun je het even bij andere wifi-punten testen? ^Nouzha 

0 Likes
Oplossing
Jagre1900
Apprentice
Opties
Ontdekt wie of wat de boosdoener was.
Een beveiligingscertificaat van mijn provider. Certificaat uitgezet en probleem was verholpen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Groet.
Nouzha
Troubleshooter
Opties

Fijn om te horen dat het opgelost is! 😃 

0 Likes
SMEUN11
First Poster
Opties

Hoe zet je deze certificaat uit? Kan dag via de tablet? Of moet je daarvoor contact opnemen met je provider? 

Grtjs

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Het zijn er heel wat en ik weet niet zeker welke @Jagre1900 heeft uitgeschakeld, maar je kunt ze vinden via Instellingen > beveiliging > andere beveiligingsinstellingen > beveiligingscertific. weergeven. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes