Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Downloads verdwenen

(Onderwerp aangemaakt op: 18-01-2020 08:42 PM)
1516 Weergaven
johanna6
Apprentice
Opties

Rond 18-9-2019 waren zomaar mijn downloads van mijn telefoon, een Galaxy J3-2017(die ik niet intensief gebruik, zoals jongeren dat doen), verdwenen.Uit Galerij en uit Mijn bestanden.

Gelukkig zaten hier geen reserveringen bij, of E-tickets dus dat was nog mazzel, maar toch.

Op 1-1-2020 gebeurde het weer ! Nu deed ik mijn Galerij open en zag alleen het album Schermafbeeldingen.

Alle foto's waren weg (die staan op SD-kaartje), en alle downloads ook weer.

Even later waren alle foto's er weer, maar de downloads zijn nooit teruggekomen. Ook in Mijn Bestanden is het leeg.I

k kan er dus niet meer zeker van zijn dat bijvoorbeeld belangrijke e-tickets nog veilig zijn opgeslagen op mijn telefoon.
vraag 1: Hoe komt dit / kan dit gebeuren ?

vraag 2:Hoe kan ik dit voorkomen ?

vraag 3: Kan ik ze nog ergens terugvinden ?

7 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @johanna6,

Het lijkt erop dat er iets met de SD-kaart mis is. Als je de SD-kaart in een PC of laptop schuift, kun je ze dan nog wel zien?

rsz-846676
0 Likes
johanna6
Apprentice
Opties

Dag

Als ik de telefoon met een kabeltje aan mijn laptop aansluit kan ik daarop nu alle afbeeldingen zien die ik heb (die staan op de SDkaart), en de downloads en screenprints die ik momenteel heb (die staan in de interne opslag).  Is die informatie ook voldoende ?

De afbeeldingen waren korte tijd niet te zien, maar kwamen vrij snel te voorschijn; alleen de screenprints waren meteen te zien. De downloads kwamen niet te voorschijn en bleken weg te zijn. Maar die stonden dus niet op het kaartje, maar in de interne opslag. Net als de screenprints, die er wel waren.

Moet ik toch ook nog even het kaartje direkt in de laptop schuiven? Want daar hebben nooit downloads op gestaan.

Groet.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als je via het toestel naar Mijn bestanden gaat, kun je daar wel de downloads zien?

rsz-846676
0 Likes
johanna6
Apprentice
Opties

Zoals in mijn probleem omschreven, was de sectie "Downloads"  óók in Mijn Bestanden helemaal leeg.  Beide keren. Ook nu nog, op één download na van ná die tijd.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik raad je aan om in ieder geval een back-up te maken van je gegevens en je belangrijke bestanden veilig te stellen. Zorg ervoor dat het toestel up-to-date is, als je dan nog merkt dat de downloads verdwijnen, kun je nog proberen een reset uit te voeren.

rsz-846676
0 Likes
johanna6
Apprentice
Opties

*Aan een back-up (op de laptop of een usb) heb je niets als je in de trein of aan de zaal/museum merkt dat je e-ticket verdwenen is van je telefoon. Of als je in het bos wandelt en je gedownloade wandelkaart/route is verdwenen.

En nee, ik gebruik geen mobiel internet, alleen wifi.

*Toestel krijgt automatisch de Androidupdates en ik pleeg regelmatig Apparaatonderhoud.

*Ik heb nog geen antwoord op de vraag hoe dit komt/gebeurt. Dit zal anderen toch ook overkomen? En dan moet toch duidelijk te zeggen zijn wat de oorzaak is ? Want het is toch te gek dat dit "zomaar" zonder oorzaak zou gebeuren. Gaat er iets mis in het toestel ?

*Welke RESET wordt precies bedoeld ? Er staan er meerdere in de telefoon. Wat verdwijnt er dan aan apps en instellingen ?

En waarom zou dit kunnen helpen ?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Een reset doe je zo:  https://bit.ly/30Nxs1U

Ik kan niet achterhalen hoe dit gebeurd, het kan zijn dat het iets softwarematigs is, vandaar dat ik een reset adviseer.

rsz-846676
0 Likes