Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Defect Super AMOLED scherm vervangen door LCD scherm!?

(Onderwerp aangemaakt op: 23-08-2017 01:59 PM)
590 Weergaven
RensJ
First Poster
Opties

Beste heer/mevrouw,

 

Ik heb mijn vraag ook al gesteld via Facebook, helaas krijg ik daar geen antwoord dus ik probeer het hier nog een keer: 

Enige tijd terug was het glas van mijn S7 defect (barstje linksbovenin het glas). De display functioneerde nog wel 100%. Dit heb ik toen laten repareren bij een erkend Service center van Samsung, in Eindhoven. Hiervoor werd 175€ gevraagd. Nu kom ik erachter dat er toen een LCD-paneel is geplaatst, en helemaal geen Super AMOLED... Ik voel me nu best wel bekocht, voor zo'n bedrag een minderwaardig (zeker t.o.v. Super AMOLED) scherm en dat bij een erkend servicepunt.. Zijn dit standaardpraktijken bij die servicepunten?

Ik woon zelf in Nijmegen, het servicepunt is niet telefonisch of per mail te bereiken. Hoe nu verder? 

 

Het servicepunt was:

Premium Support Center Eindhoven, Tele2 Rechtestraat 17 5611 GL Eindhoven

 

Groet, Rens

0 Likes
2 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hi Rens, dat lijkt me niet handig. Ik wil graag voor je uitzoeken hoe dit precies zit. Hoe heb je geconstateerd dat er een LCD-scherm is geplaatst? En heb je misschien een reparatienummer meegekregen? Ik kan dan een kijkje nemen in onze systemen.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
RensJ
First Poster
Opties

Hoi Tim,

 

Helaas is mijn telefoon onlangs weer gevallen, waarna een inkt(?)vlek zich onder het hele scherm verspreidde. Een vriend van me zei dat dit heel vreemd was omdat er een AMOLED scherm in zou moeten zitten, zo'n vlek zou alleen voor moeten komen bij een LCD scherm. Dus ik heb de factuur van de reparatie opgezocht, en daar staat ook dat er een LCD scherm is geplaatst.. Dat verklaart meteen waarom mijn batterij een stuk sneller leegliep, die stond al een hele tijd bijna standaard op Battery Saving omdat ik er anders geen hele dag meer mee doorkwam. Ik dacht dat dat door slijtage van de batterij kwam maar 'gelukkig' komt het dus door een ander scherm dat meer energie verbruikt.. 

Ik heb geen reparatienummer, wel mijn IMEI-nummer, dat zal ik je in een privébericht sturen. Hierover heb ik overigens ook al via Facebook contact gehad met Samsung, en telefonisch, dit was de reactie via Facebook: 

 

"Jaa nu heb ik hem, thanks Rens! Hmm ik zie het inderdaad. Het lijkt me wel echt onwaarschijnlijk.. Ons reparatiecentrum vervangt namelijk enkel en alleen onderdelen naar hetzelfde onderdeel. Een OLED-scherm wordt dus sowieso wederom vervangen door een OLED-scherm, en geen LCD-paneel. Maar zo te zien heb je je reparatie via Tele2 laten doen?" 

terwijl ik de reparatie uit heb laten voeren door een Premium Service Center dat toevallig in hetzelfde pand zit als de Tele2-winkel.. Toen ik dat verder had uitgelegd kon ze me niet meer verder helpen. 

 

En telefonisch kreeg ik te horen dat 'ik er maar eerder mee terug had moeten gaan'. 

 

Dus graag wat extra uitleg over deze hele situatie.. Ik ben juist naar een erkend Servicepunt gegaan zodat ik dezelfde kwaliteit etc. kon verwachten, dus dit vind ik een vrij vreemde/vervelende situatie..

 

Groet, Rens

 

 

0 Likes