05-10-2017 10:02 PM - bewerkt 05-10-2017 10:05 PM
Hallo,
Bij deze wilde ik wat vragen over 'Screen Mirroring' i.c.m. met smartphones die een beeldverhouding van 18,5:9 hebben.
Met Screen Mirroring geef je wat zich op het scherm van je toestel bevindt weer op het door jouw aangesloten tweede scherm. De 'USB-C naar HDMI-adapter' maakt hier bijvoorbeeld gebruik van. Daarnaast kan je ook gebruik maken van Screen Mirroring met de DeX multimediadock.
Een 'probleem' dat zich kan voordoen wanneer je Screen Mirroring gebruikt bij toestellen met een andere beeldverhouding dan 16:9 - denk aan de 18,5:9 van de S8, S8+ en Note8 - in combinatie met een scherm dat wél een beeldverhouding van 16:9 heeft - haast elke tv/monitor - om bijvoorbeeld beeldmateriaal met een verhouding van 16:9 weer te geven - op de meeste films na nagenoeg alles - wordt je geconfronteerd met het probleem dat het beeldmateriaal niet het gehele scherm vult. Nog beter gezegd, het beeld is aan alle zijden omringd door 'zwarte balken' - denk aan die 'zwarte balken' die je onder en boven het beeld ziet bij de meeste films wanneer je ze bekijkt op de televisie, als ik niet goed heb kunnen uitleggen wat ik bedoel.
'Screen Mirroring' heet natuurlijk niet voor niets zo, dus het is enerzijds wel begrijpelijk dat alles wat zich op het scherm van je toestel bevindt, waaronder de zwarte balken aan de zijkant bij het bekijken van 16:9 beeldmateriaal op een 18,5:9 scherm, ook weergegeven wordt op het tweede scherm. Anderzijds is het wel jammer dat er bij gebruik van Screen Mirroring (voor zover ik weet) geen optie is om de beeldverhouding van je toestel (tijdelijk) te veranderen naar 16:9, wat toch echt een veelgebruikte verhouding is voor monitors en tv's wereldwijd.
Opmerkelijk is wel dat, als ik het me goed herinner, Samsung bij het dupliceren van je scherm via Smart View en/of Google bij het dupliceren van je scherm via Chromecast wél de optie biedt om de verhouding van je toestel gedurende het dupliceren te veranderen naar 16:9! Bekend is deze kwestie dus min of meer wel :smileyvery-happy:
Ik vroeg mij dus af of een dergelijke optie niet toegevoegd kon worden aan Screen Mirroring via de HDMI-adapter en natuurlijk ook DeX. Desnoods een optie om de verhouding van je toestel waar en wanneer dan ook aan te passen naar 16:9, los van of je nu bezig bent met het dupliceren van je scherm of niet.
Groet
op 09-10-2017 10:03 AM
Hi Note! Ik ben het hier even gaan proberen met Smart View, in combinatie met een S8+, maar daar krijg ik zo te zien gewoon de optie om het 16:9 te maken. Als je Smart View opent en verbindt, dan krijg je een blauw 'Smart View' logo in het scherm. Als je hier op drukt zie je verbinden verbreken en nog 2 opties, daarnaast zie je een tandwieltje voor extra instellingen, als je hier op drukt kun je de verhouding aanpassen naar 16:9. Hopelijk helpt dit een beetje!
09-10-2017 02:24 PM - bewerkt 09-10-2017 02:24 PM
Hey Nick, bedankt voor de reactie!
Ik herinnerde het dus wel correct dat Smart View die optie wel aanbod. :smileyvery-happy:
Alleen gaat het mij er juist om dat die optie niet aanwezig is bij gebruik van Screen Mirroring in combination met de HDMI-adapter of de DeX multimediadock :smileysad:
Tenzij je met het netwerk van NASA of iets dergelijks verbonden bent zal het bekijken van bijvoorbeeld video's i.c.m. met Smart View niet altijd even lekker werken vergeleken met bijvoorbeeld de HDMI-adapter :smileytongue:
Stiekem hoopte ik dat je bedoelde dat die optie voor het wijzigen van de beeldverhouding bij gebruik van Screen Mirroring met de HDMI-adapter of DeX aanwezig zou zijn onder Smart View, maar dat bleek dus niet het geval :smileysad:
op 09-10-2017 02:28 PM
Ah, op die fiets. Inderdaad, deze optie is er niet. Dit komt omdat het een hardware-verbinding. De enige optie zou zijn een instelling toevoegen die de resolutie aanpast, aangezien dit een 1 op 1 verbinding is. Ik kan het doorgeven, maar deze knop wordt niet zomaar toegevoegd.
op 09-10-2017 02:32 PM
op 30-10-2017 01:07 PM
Hallo,
Is er wat nieuwe informatie over dit onderwerp, als ik vragen mag?
Groet
op 30-10-2017 02:56 PM
Hi 8Note8, betreffende het DeX station is dit geen directe screen mirroring, het is een volledig andere lay-out die dus wel aanpast naar het scherm. Betreffende het USB C naar HDMI verhaal, dit is helaas niet mogelijk. Het blijkt ook niet mogelijk te zijn dit toe te voegen, aangezien het niet iets is dat wij echt ondersteunen. Helaas, dit gaat dus geen optie worden.
op 31-10-2017 12:56 PM
Hallo Nick,
Bedankt voor het antwoord. Jammer genoeg niet het antwoord waarop ik gehoopt had :smileyvery-happy:
DeX kan inderdaad gebruikt worden met een lay-out aangepast naar een scherm, maar er is, in ieder geval bij mij, ook een optie waarbij je het scherm van je toestel dupliceert, vergelijkbaar met de HDMI-adapter.
Het is niet de meest voor de hand liggende optie, maar ik dacht dat het vermelden ervan mijn zaak wel zou helpen!
Jammer dat Samsung niet een optie wil/kan maken voor optimaal gebruik van de meest gebruikte beeldverhouding ter wereld :smileysad:
Groet
op 31-10-2017 01:14 PM
op 31-10-2017 01:50 PM
Het kan niet altijd raak zijn natuurlijk :smileyhappy:
Bedankt voor je tijd.