Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Automatisch aanmelden bij het voorkeursnetwerk werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 19-12-2016 11:18 AM)
1221 Weergaven
Arnold
First Poster
Opties

Sinds enige tijd werkt het automatisch aanmelden bij het voorkeursnetwerk niet meer. Mijn smartphone is een Galaxy S5 mini, modelnr. SM-G800F. Ik krijg de melding dat het voorkeursnetwerk niet beschikbaar is. Met handmatig aanmelden lukt het wel. Al contact gehad met de leverancier. Geen oplossing. Met de privider (Simyo), de simkaart vernieuwd maar geen resultaat. Toestel gereset (terug naar fabrieksinstellingen) maar geen resultaat. In het buitenland lukt het aanmelden wel automatisch.

Mijn echtgenote heeft dezelfde smartphone met hetzelfde probleem.

Weet iemand hier een oplossing?

0 Likes
9 Antwoorden
Davey
Helping Hand
Opties

Hey Arnold,

Jeetje zeg, op 2 toestellen zelfs. Heb je wel eens de veilige modus uitgeprobeerd?  

------------------------------------------------------------------

Samsung means tristar. Let it shine on your Christmas tree!🎄

---------
Signature-S10
0 Likes
Arnold
First Poster
Opties

Hallo Davey,

Dank voor je antwoord. Ik kende het fenomeen "veilige modus" niet op een smartphone. Maar ik heb het nu geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Ik krijg de melding: "Geen netwerk. Geselecteerde netwerk (NL KPN) niet beschikbaar." Daarna handmatig selecteren lukt wel. Maximaal signaal...

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Hey, zo leren we elke dag iets bij 😇 Hoelang heb je 't toestel in de veilige modus gehad? Het is de bedoeling dat je deze optie aan laat staan voor de komende 24 uur namelijk.

---------
Signature-S10
0 Likes
Arnold
First Poster
Opties

Oké, dat zal ik doen. Je hoort morgen van me of het heeft geholpen.

0 Likes
Arnold
First Poster
Opties

Hallo Davey,

Ik heb de smartphone nu meer dan 24 uur in de veilige modus laten staan. Maar helaas geen resultaat.

Groetjes, Arnold

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Mag ik vragen op welke manier je dit handmatig aanmelden doet? Wellicht een screenshot :smiling-face:

---------
Signature-S10
0 Likes
Arnold
First Poster
Opties

Hallo Davey,

Hieronder screenshots van de manier waarop ik handmatig het netwerk zoek.

Ik ga naar instellingen en druk op "meer netwerken". (screenshot 01)

Daarna druk ik op "mobiele netwerken". (screenshot 02)

Dan druk ik op "Netwerk operators". (screenshot 03)

Dan druk ik op "Netwerken zoeken". (screenshot 04)

En tenslotte op "NL KPN". (screenshot 05)

Ik doe het ook wel anders. Ik druk op de mededeling "geselecteerd netwerk niet beschikbaar". Dan kom ik op Beschikbare Netwerken en druk op "Netwerken zoeken" (screenshot 04) en daarna als hierboven.

Ik hoop dat het duidelijk is.:manvery-happy:

Screenshot 01Screenshot 01Screenshot 02Screenshot 02Screenshot 03Screenshot 03Screenshot 04Screenshot 04Screenshot 05Screenshot 05

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties
Duidelijk is het zeker, maar dit zou via de standaard provider niet nodig moeten zijn. Is het handmatig verbinden iets dat via Simyo nodig is of vinden zij het ook vreemd dat het zo moet?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Arnold
First Poster
Opties

Hallo  Nick,

Ik heb inderdaad ook contact met Simyo over dit probleem. Ze hebben al een nieuwe simkaart gestuurd, zonder resultaat en denken nu aan een dikkere simkaart, maar dat is volgens mij niet de oplossing. Er is voldoende contact tussen de simkaart en het toestel. Alles werkt goed, behalve het automatisch verbinden met het netwerk. Op hun verzoek heb ik ook mijn simkaart in een ander toestel geprobeerd. Dan werkt het wel. En met een andere simkaart in mijn toestel werkt het ook. Dus mijn conlusie is dan: Kennelijk ontstaat het probleem door de combinatie van een Simyo simkaart en de S5. Maar hoe los je dat op?

0 Likes