Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Accugedrag van nieuwe accu identiek aan oude accu - Galaxy S4 mini

(Onderwerp aangemaakt op: 06-01-2018 11:17 AM)
314 Weergaven
StefVC
Student
Opties

Beste,

Na een goeie 2 jaar was de levensduur van de accu van mijn Galaxy S4 mini zo sterk verminderd dat ik (zelf zonder veel functies actief) de dag zelden doorkwam.

De accu gedroeg zich ook onvoorspelbaar, bijvoorbeeld in één minuut tijd van 35% naar uitschakelen.

Omdat het toestel zelf nog in goede staat is en zeer goed werkt, heb ik een nieuwe (originele Samsung) accu voor het toestel gekocht.

Het opvallende is dat het accugedrag van het toestel met de nieuwe accu identiek is aan het gedrag met de oude accu...

Omdat ik weet dat dit te maken kan hebben met (laat het mij voorzichtig benamen als) een 'actief batterijmanagement' van het toestel, heb ik het toestel een 'harde reset' via het root menu gegeven.

Dit laatste bracht een spectaculaire verbetering (2 dagen zonder probleem), maar na een week of 2 vervalt het toestel in zijn oude gewoonte en haal ik de dag niet meer.

Hebben jullie tips?

Opm.: er draaien slechts een 5-tal extra apps op het toestel. Geen energie-intensieve apps worden continu gebruikt.

Batterijbeheer zegt dat de hoofdverbruikers: het scherm en mobiele data zijn.

Bedankt!

0 Likes
3 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Stef,

Gebeurt het onvoorspelbaar uitschakelen vanaf 35% in een minuut tijd ook nog steeds of is dat nu wel opgelost?

Aangezien een reset tijdelijk effect heeft gehad, lijkt het toch een software-issue te zijn. Heb je een bepaalde app geïnstalleerd of geüpdatet in die twee weken? Je zou het in de veilige modus kunnen testen. Alle geïnstalleerde apps worden dan tijdelijk uitgeschakeld, zodat je kunt testen of een zelf geïnstalleerde app het probleem is. Volg onderstaande stappen om je toestel in de veilige modus op te starten: 
1. Zorg ervoor dat je toestel uitstaat en zet deze vervolgens weer aan door de aan-toets ingedrukt te houden. 
2. Als de animatie afspeelt, houd dan de volumetoets naar beneden ingedrukt totdat het vergrendelingsscherm verschijnt. 
3. De veilige stand wordt nu ingeschakeld, dit is linksonder in beeld zichtbaar. 
Als je de veilige stand wilt uitschakelen, tik dan op de notificatie 'veilige modus aan' of start je toestel opnieuw op.

kevin-sig
Tim
GrandMaster
Opties

Hey @StefVC, heb je nog wat gehad aan de tip van @KevinW

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
StefVC
Student
Opties

Kevin, Tim,

Bedankt voor de reactie op het accuprobleem met de galaxy S4 mini.

Ik heb alle tips van Kevin uitgetest (incl de veilige modus).

Daarnaast heb ik het toestel nogmaals een volledige hard reset gegeven.

In veilige modus: verbetering van het accuverbruik, maar nog steeds het gedrag van 30% naar uitvallen in één keer.

Na volledige hard reset: opnieuw een perfect accugedrag, dat na enkele dagen terugvalt op zijn slechte gedrag.

Niets wijst erop dat het de invloed is van één app.

Het lijkt er eerder op dat het toestel de accu ook niet helemaal wil laden. Het laden van leeg naar 100% aan de 500mA lader duurt minder dan 1u30, wat voor de accu van 1900mAh niet voor een volle lading kan zorgen.

Het testen met de accu neemt natuurlijk altijd wat tijd in beslag, waardoor ik nog niet alles heb kunnen nagaan. Ik ga binnenkort de accu eens extern (via een Li-ion laadstation) opladen. Dat toestel zegt met perfect wat de lading van de accu is. Daarna terug in de GSM en eens zien wat er gebeurt.

(Kevin, bedankt voor de tip van de "veilige modus", deze was mij nog onbekend)

0 Likes