Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Accu duur nieuwe S7

(Onderwerp aangemaakt op: 24-05-2017 05:01 PM)
2627 Weergaven
MauriceZ
Apprentice
Opties

L.S.

Ik heb een vraagje over de verwachte accu duur van een nieuwe S7.

Als hij de hele dag stand by staat, en er runnen geen apps of wat dan ook in de achter grond (batterij verbruik toont alleen Android systeem 1%, mobiel standby 1%, apparaat in stand by stand 1%).

- Wat zou dan een verwachtte accu duur moeten zijn. Hij geeft nu aan 15 uur met spaarstand op "mid"

Dat komt mij over als extreem korte accuduur.

Ik heb deze telefoon gekocht als vervanging van een ~5 jaar oude htc one. Die telefoon gaat nu nog zo'n max 2 dagen mee met gewoon gebruik.

Ik heb de telefoon gisteren nieuw gekocht, en na volledig opladen deed hij zo'n 13 uur en was hij leeg. hij had wel een systeem update gedownload dus ik dacht dat het wellicht daar aan lag en dat het vandaag na opladen misschien beter zou zijn.

Gezien mijn nano simcard er nog niet is gebruikik de s7 nog niet. er worden dus geen spelletjes of dingen op gespeeld of vaak het scherm geactiveerd.

is deze korte accuduur normaal bij "heden daagse" smartphones tegenwoordig (ik kon met google geen duidelijk antwoord vinden). of moet ik toch vermoeden dat er iets mis is?

0 Likes
8 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Maurice en welkom op de Samsung Community!

Gefeliciteerd met je nieuwe Samsung Galaxy S7!

De verwachte accuduur zegt nu nog niet zo veel. Dit is gebaseerd op jouw persoonlijk gebruik over de afgelopen 7 dagen, en omdat je hem pas net hebt, heeft hij nog niet veel kunnen leren. De percentages die je ziet staan en opsomt zijn sinds de laatste keer volledig opladen, dus als je hem net uit de lader hebt gehaald is die info ook niet veelzeggend.

Afhankelijk van wat je onder normaal gebruik verstaat natuurlijk - dit verschilt van persoon tot persoon - lijkt 13 uur me een normale tijd bij recentere telefoons. De hardware van telefoons is veel beter geworden ten opzichte van vijf jaar geleden, maar dat vergt wel meer energie en dus gaat de batterij sneller leeg. Inmiddels beginnen de chips zuiniger te worden, waardoor de S8 en hoogstwaarschijnlijk toekomstige modellen langer op een accuduur gaat dan bijvoorbeeld de S7, die trouwens wel weer een verbetering was ten opzichte van de S6.

kevin-sig
MauriceZ
Apprentice
Opties

Ik was niet helemaal duidelijk lees ik wat betreft "verwachte accuduur". Ik bedoelde daarmee wat ik zou moeten verwachten van een nieuwe vol opgeladen S7 waar nog geen enkele app, of functie gebruikt wordt.

Ik snap dat de software die de tijd schat wat tijd nodig heeft om de verwachtingen op mij af te stemmen.

Laat niet weg dat de tijd die hij schat wel accuraat is momenteel.

De telefoon is nu na 15 uur niet gebruiken op een energie besparende stand al uitgegaan.

dat baart me enorm zorgen als ik hem straks wel ga gebruiken.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Als de telefoon zichzelf al uitschakeld na een halve dag scherm uit is dat inderdaad niet de bedoeling natuurlijk! Ter vergelijking, na 24 uur mijn S7 niet te hebben gebruikt - met apps erop en zonder spaarstand - staat die nog wel aan. Kun je, wanneer hij (bijna) leeg is eens kijken onder de Systeem-instellingen --> Apparaatbeheer --> Batterij --> Batterijverbruik om te kijken wat er allemaal stroom heeft verbruikt? Je kunt daarvan hier een screenshot plaatsen, dan kunnen wij ernaar kijken. Als je verder drukt op (indien ze er staan) Android OS, Android-systeem, Apparaat in standby-stand en Scherm krijg je ook nuttige extra info. Een screenshot van die vier pagina's kan ons ook helpen een oorzaak te vinden.

kevin-sig
0 Likes
MauriceZ
Apprentice
Opties

Dank je wel voor je reacties zover

Gisteravond de screenshots gemaakt net voordat ik naar bed ging omdat ik vermoedde dat hij de volgende ochtend niet ging halen (en dat klopte). Hij zat toen nog op 13 procent.

Telefoon staat nog steeds op spaartstand "mid"

En ik had automatische updates uitgezet

Hopelijk geven de screenshots inzicht, en hopelijk leid het tot advies wat te doen met de telefoon. Momenteel heb ik er nog weinig vertrouwen in en moet hij wellicht terug naar jullie/winkelandroid-os.pngandroid-systeem.pngapparaat stand-by.pngbatterij.pngmobiel standby.pngscherm.png

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dat ziet er allemaal heel normaal uit voor een telefoon die verder niets doet. Het is dus niet zo dat een (voorgeïnstalleerde) applicatie of een proces vast is gelopen waardoor er heel veel stroom wordt verbruikt. In dit geval raad ik je inderdaad aan om - indien mogelijk - terug te gaan naar de winkel waar je je S7 gekocht hebt om hem om te ruilen voor een ander exemplaar, of anders via Samsung het toestel aanbieden ter reparatie.

kevin-sig
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Maurice, ik zie veel info dankzij de nuttige tips van KevinW! Wat ik je ook nog wil zeggen is dat de eerst 3-4 dagen de telefoon zichzelf aan het optimaliseren is. Hij kijkt hierbij welke apps er meer stroom verbruiken etc die zet hij dan automatisch in een slaapstand modus. Hierdoor kan het dus zo zijn dat de eerste dagen dus erg snel gaan. Ik zou voordat je hem opstuurt naar Samsung eerst even naar de winkelier gaan aangezien hij pas een paar dagen oud is. Je kunt ook even proberen om de fabrieks instellingen een keer terug te laten zetten, het zou zo maar eens kunnen zijn dat er ergens een klein foutje zit in de software. Na de reset kan je pas op de 4e of 5e dag een nauwkeurige meting doen hoelang de telefoon meegaat.
Mocht dit nog niet helpen dan zou ik hem uiteindelijk wel even aanmelden voor reparatie.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
MauriceZ
Apprentice
Opties
Dank je wel wederom.

Ik ben er nu achter dat het te maken heeft met WiFi.
Met name de optie "Wifi ingeschakeld laten in slaapstand". als ik deze van de standaard instelling "Altijd" verander naar "tijdens opladen" of "nooit". dan gaat de batterij stukken langer mee.

ik weet niet of dat iets te maken heeft met het feit dat er nu geen simkaart in zit en hij daarom vaker via wifi kijkt of er nog wat te melden is ofzo (ik roep maar wat).

nu nog even uitzoeken wat die WiFi optie precies doet, en of ik die wel van "altijd" af wil halen
0 Likes
Kermis
Explorer
Opties
Die (standaard) optie zorgt ervoor dat je data, bv push meldingen of berichten (whatapp enz) gewoon via wifi binnenkomen en dus geen data kosten via bv 4g.

Zet je die optie dus op nooit, zal je toestel zodra hij in slaapstand staat overgaan op je netwerk (als je nog geen simkaart hebt, zal toestel dus niets doen omdat hij geen verbinding kan maken met internet). Met simkaart schakelt toestel over naar mobiele netwerk in slaapstand en zal je dus data via je bundel binnenhalen en niet via wifi.

Mijn s6 meld bij optie altijd dat dit meer accu verbruikt, wat ook logisch is.
Bij optie nooit meld toestel dat dit meer dataverbruik kost. De reden hiervan staat hierboven.

Ik denk dan ook niet dat je "zorg" omtrent accutijd in relatie staat tot deze opties. Dit omdat ieder toestel deze eigenschappen, afhankelijk van gekozen optie, zal vertonen.

Succes ermee!

0 Likes