op 04-09-2019 03:48 PM
Mijn A40 wil niet snelladen als deze aan staat. Geeft dan de melding:
"Verbinding van lader controleren. Zor gdat de kabel en de oplader correct zijn aangesloten."
Als ik de telefoon uitzet en de lader aansluit, dan laadt de telefoon wel snel. Ook als ik de telefoon dan aanzet blijft hij snelladen. Maar, als ik de lader afkoppel en weer aankoppel, krijg ik weer de zelfde melding en is het uit met het snelladen.
Wat heb ik al geprobeerd:
- andere (orginele) lader en kabel
- aansluiten aan pc
- opstarten in veilige modus (ook dan geeft de telefoon na het opnieuw aansluiten de melding)
op 05-09-2019 05:01 PM
Hey Erwin, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.. Omdat je in principe zelf al alles hebt geprobeerd, ga ik je aanraden om een keer een back-up en reset te doen.
op 24-10-2019 01:07 PM
Ik heb exact hetzelfde probleem, ik moet dus ook eerst het toestel is uitschakelen vooraleer het snelladen werkt. Als ik dit niet doe wordt het opladen continu onderbroken wat al zeker niet goed kan zijn voor de batterij. Heeft de reset bij de topicstarter geholpen?
op 24-10-2019 01:22 PM
Hoi, bij mij is het probleem vanzelf weer opgelost. Heb dus niet gereset. Paar weken last van gehad, maar nu dus niet meer. Gr erwin
op 25-10-2019 11:59 AM
Helaas, ik heb de reset gedaan zonder resultaat.
Ik moet de gsm heropstarten om snel op te laden, doe ik dat niet dan valt het opladen continu uit.
Met een andere oplader kan ik wel opladen zonder dat het onderbroken wordt, dus het ligt puur aan de oplader, de gsm is nog geen 4 maand out, kan ik deze oplader omruilen?
op 25-10-2019 12:53 PM
Hi @DeRidder1992,
Als het met een andere lader wel naar behoren werkt, kun je mij een privebericht sturen met jouw adres- en contactgegevens.
Ook heb ik het IMEI- en serienummer nodig + de aankoopdatum, dan kan ik kosteloos een nieuwe oplader voor je aanvragen!
op 18-11-2019 07:57 PM
Hier helaas zelfde probleem. A40 gekocht voor zoon in juli 19. Telefoon in originele lader gaat steeds aan en uit op lader. Laden wordt steeds onderbroken. In de lader van mijn telefoon (a5 2017) laad de telefoon niet op. Met een ander snoer in een samsung powerbank is er geen probleem met opladen.
Ligt het aan de originele lader? Kan deze zo snel stuk gaan? Ik hoor het graag. Bedankt alvast.
op 19-11-2019 12:20 PM
Hi @Debster81,
Als het toestel wel met een andere snellader oplaadt, ligt het aan de oplader. Als deze defect is, kun je mij een privebericht sturen met jouw adres- en contactgegevens, en daarbij het IMEI- en serienummer en de aankoopdatum.
Zo niet, dan kun je kijken of je de USB-poort schoon kunt maken. Helpt dat ook niet, dan kun je hem het beste laten nakijken bij een servicepunt of gebruik maken van de Ophaalservice.
op 10-01-2020 11:06 PM
Ook hier een A40 welke sinds kort niet meer wil snelladen. Word er beetje gek van..
op 13-01-2020 11:01 AM
@Marijn2604, Als het toestel wel met een andere snellader oplaadt, ligt het aan de oplader. Als deze defect is, kun je mij een privébericht sturen met jouw adres- en contactgegevens, en daarbij het IMEI- en serienummer en de aankoopdatum.
Zo niet, dan kun je kijken of je de USB-poort schoon kunt maken. Helpt dat ook niet, dan kun je hem het beste laten nakijken bij een servicepunt of gebruik maken van de Ophaalservice.