op 25-04-2018 10:42 AM
Blijkbaar is er wereldwijd een probleem om te telefoneren met een bepaalde simkaart. Bij ons in België is dat met de simkaart van Proximus. Zie ook http://piunikaweb.com/2018/04/13/samsung-confirms-galaxy-s9-call-dropmute-issues-fix-coming-soon/
Sinds kort kan ik niet meer bellen met mijn S9 en blijkbaar heeft het dus te maken met software probleem van samsung met proximus. Volgens het servicecentrum van Samsung moet ik wachten op een software update. Maar als ik de wereldwijde verhalen lees is dit probleem al weken (maanden?) aan de gang.
Heeft iemand anders ook dit soort problemen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 01-05-2018 09:54 AM
Ik heb de informatie aangeboden direct wanneer ik deze had ontvangen Over Proximus kan ik niet oordelen. Fijn dat het weer werkt.
op 25-04-2018 03:39 PM
Idem hier. Op advies van Proximus, waar ik mijn SIM heb laten vervangen in de hoop het probleem op te lossen, heb ik mijn smartphone verzonden naar de reparatiedienst. Zij meldden mij dat er redelijk veel Galaxy S9-toestellen met dit probleem kampen en dat dit het probleem zou moeten oplossen. De reactie van Samsung:
"Wij hebben uw toestel ontvangen ter reparatie. De klacht is bekend bij Samsung en Samsung werkt momenteel aan een oplossing samen met de provider. Daar deze klacht geen hardwarefout betreft kunnen wij hierin geen oplossing bieden. Wij adviseren u 4G uit te schakelen tot het probleem is verholpen."
Wat voor mij natuurlijk geheel geen oplossing is, gezien ik zowel vaak telefoneer als intensief gebruik maak van mijn 4G-verbinding. In afwachting dat ik mijn GSM terug ontvang, terug overgeschakeld op mijn oud toestel. Hopelijk snel een échte oplossing: mijn vorige toestel was natuurlijk met reden vervangen.
Bedankt om alvast die link door te sturen. Tot nu toe had ik nog geen enkel relevant artikel teruggevonden.
op 26-04-2018 12:51 PM
Vandaag een nieuwe software update gekregen, maar nog steeds geen oplossing. Bellen is dus niet mogelijk, en gebeld worden ook niet. De GSM dus als verkleinde tablet zonder telefoonfuncties.
Blijkbaar is Samsung al weken aan een oplossing aan het werken. Communicatie hierover is bijzonder beperkt en moet je in groepen zoals deze vinden: http://piunikaweb.com/2018/04/13/samsung-confirms-galaxy-s9-call-dropmute-issues-fix-coming-soon/
Indien het probleem zich bij slechts enkele modellen van S9 en S9+ toestellen voordoet, dan zou Samsung sieren om de gebruikers een nieuw toestel aan te bieden.
Waarop wacht Samsung?:mansad:
op 26-04-2018 01:13 PM
Dit is de laatste update
op 26-04-2018 01:19 PM
op 26-04-2018 01:58 PM
En helpt dit om te kunnen bellen? Want dit werkt niet bij mij.
op 26-04-2018 02:56 PM
Ja, door netwerkmodus te verlagen kan ik "normaal" bellen. En traag surfen...
op 30-04-2018 01:28 PM
30-04-2018 11:39 PM - bewerkt 30-04-2018 11:48 PM
Werkt nu terug.
30-04-2018 11:43 PM - bewerkt 30-04-2018 11:48 PM
Klopt. Samsung en Proximus hebben mij in dezelfde mate geïnformeerd over het bestaan als over het oplossen van het probleem: niet.