op 20-08-2018 07:04 PM
Vandaag is het scherm van mijn nieuwe (8 weken oud) samsung s9 spontaan ónder mijn ogen gebarsten.
Ik heb het scherm zien barsten terwijl ik de telefoon in mijn handen hield. De telefoon is niet eerder gevallen / gestoten etc. Ik ga er namelijk erg zuinig mee om.
De telefoon zit altijd in een hoesje (spiegen hardcover) en heeft een screenprotoctor. De screenprotoctor is niet beschadigd, de barst zit onder de protectie, in het scherm. Het feit dat de screenprotoctor niet is beschadigd en er toch een barst in mijn scherm zit, onderbouwd dat er niets op het scherm is gevallen wat de barst veroorzaakt. Daarbij zit de telefoon in een hoesje én heb ik het spontaan barsten zién gebeuren.
Natuurlijk heb ik contact opgenomen met mobiel.nl, waar ik de telefoon heb aangeschaft. Helaas gaven zij aan dat zij niets voor mij kunnen betekenen. Ze adviseerde mij om contact op te nemen met samsung en gaven aan daar geen rol in te kunnen spelen. Teleurstellend.
Samsung, kunnen jullie mij wel helpen met bovenstaand probleem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-08-2018 09:25 AM
Hoi Marieke,
Wat vervelend om te horen dat je S9 spontaan onder je ogen gebarsten is! Je kunt je toestel laten onderzoeken bij een servicepunt en daar je verhaal vertellen: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-mijn-Sa.... Als uit dat onderzoek inderdaad blijkt dat het om een fabricagefout van de telefoon gaat, dan zal je toestel binnen de fabrieksgarantie gerepareerd kunnen worden. Als echter blijkt dat het hier niet om een fabricagefout van het toestel gaat, maar bijvoorbeeld veroorzaakt wordt door de niet originele cover, dan kunnen er wel kosten in rekening worden gebracht als je groen licht geeft voor de reparatie.
Als alternatief kun je ook gebruik maken van de ophaalservice, maar hier kun je niet persoonlijk vertellen wat er is gebeurd, dus is de kans aanwezig dat de reparateur denkt dat het om valschade gaat en niet zoekt naar fabricagefouten en dan sowieso kosten in rekening brengt. Als het een optie is, zou ik het dus persoonlijk toelichten bij een servicepunt.
op 21-08-2018 09:25 AM
Hoi Marieke,
Wat vervelend om te horen dat je S9 spontaan onder je ogen gebarsten is! Je kunt je toestel laten onderzoeken bij een servicepunt en daar je verhaal vertellen: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-mijn-Sa.... Als uit dat onderzoek inderdaad blijkt dat het om een fabricagefout van de telefoon gaat, dan zal je toestel binnen de fabrieksgarantie gerepareerd kunnen worden. Als echter blijkt dat het hier niet om een fabricagefout van het toestel gaat, maar bijvoorbeeld veroorzaakt wordt door de niet originele cover, dan kunnen er wel kosten in rekening worden gebracht als je groen licht geeft voor de reparatie.
Als alternatief kun je ook gebruik maken van de ophaalservice, maar hier kun je niet persoonlijk vertellen wat er is gebeurd, dus is de kans aanwezig dat de reparateur denkt dat het om valschade gaat en niet zoekt naar fabricagefouten en dan sowieso kosten in rekening brengt. Als het een optie is, zou ik het dus persoonlijk toelichten bij een servicepunt.
op 23-08-2018 08:33 AM
op 23-08-2018 08:50 AM
Uiteraard mag je iedere cover gebruiken die je wilt en heb je hierna nog steeds gewoon garantie op fabricagefouten van de telefoon. Maar een cover zelf kan in principe ook een fabricagefout hebben, waardoor hij te strak kan zitten en door de oplopende druk schade kan veroorzaken. Samsung kan niet garant staan voor fabricagefouten van covers die ze zelf niet produceren. Dit zou dan schade zoals in uitsluiting (g) van de voorwaarden zijn.
op 23-08-2018 08:59 AM
op 23-08-2018 09:02 AM
op 23-08-2018 11:00 PM
Bedankt voor de informatie!
Ik ga de genoemde stappen doorlopen.
Bedankt voor het snelle antwoord.
op 09-01-2019 08:47 AM
Even een vraag klopt het dat de service centrum alleen in Rotterdam en Amsterdam zitten
Mvg b dekker
op 09-01-2019 08:49 AM
Even een vraag.
klopt het dat de service centrum alleen in Rotterdam en Amsterdam zitten
Mvg b dekker
op 09-01-2019 01:44 PM
Hi @Bdekker,
Je kunt hier al onze servicepunten vinden: https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/bezoek-servicelocatie/