Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

samsung internet start uit zichzelf op S10

(Onderwerp aangemaakt op: 08-09-2019 02:02 PM)
3034 Weergaven
javtz67
First Poster
Opties

sinds 2 weken start samsung internet volledig uitzichzelf met een reclame site. terwijl in samsung internet niet eens als standaard browser ingesteld hebt staan.

ondanks adblock blijft het door gaan.

hoe krijg ik dit eraf?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @javtz67,

Dat is irritant! Zeer waarschijnlijk heb je een app geïnstalleerd die deze site steeds opent voor advertentiefraude. Je kunt dit bevestigen door te kijken of dit in de veilige modus ook voor komt. https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-kan-ik-mijn-toestel-starten-in-veilige-modus/

Een app kan dit ook na een update pas doen, dus controleer ook je meest recent geüpdate apps wanneer je de boosdoener probeert te vinden.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @javtz67,

Dat is irritant! Zeer waarschijnlijk heb je een app geïnstalleerd die deze site steeds opent voor advertentiefraude. Je kunt dit bevestigen door te kijken of dit in de veilige modus ook voor komt. https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-kan-ik-mijn-toestel-starten-in-veilige-modus/

Een app kan dit ook na een update pas doen, dus controleer ook je meest recent geüpdate apps wanneer je de boosdoener probeert te vinden.

kevin-sig
Sj0nnie
Apprentice
Opties
ik heb dit nu ook? krijg ongewenst advertenties te zien. maar snap niet wat ik met veilige modus precies moet doen.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Sj0nnie,

Waar zie je precies advertenties? Deel ook even een screenshot 😉

Advertenties komen vrijwel altijd van een third party app, dus ik ga er vanuit dat dat hier ook het geval zal zijn.

rsz-846676
0 Likes
Sj0nnie
Apprentice
Opties
Het is momenteel even stil. Maar Chrome en Samsung internet, die opende zich vanzelf en kreeg diverse reclames en filmpjes van "wiebelende" mensen te zien. Maar ben is geholpen door Samsung Messenger om de cookies te verwijderen, hoop dat dat voldoende is, anders laat ik weer wat van me weten.
BruceH
Community Manager
Opties

Alright! Dan komt we reclame waarschijnlijk vanaf een bepaalde site en cookies wissen helpt dan vaak inderdaad 👍

rsz-846676
0 Likes
Sj0nnie
Apprentice
Opties
Maar wel raar dat Chrome zichzelf opstart, terwijl ik 100% zeker weet dat ik het programma volledig heb gesloten. En zodra ik m'n foon open met gezichtsscan zie ik die reclame.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Lijkt vooralsnog niet veroorzaak te worden door het toestel. Als bij Instellingen -> Apps -> Chrome -> Opslag de gegevens eens wissen en de app geforceerd stoppen. Dan zou het niet meer voor moeten komen.

Zorg er overigens ook voor dat de app up-to-date is!

rsz-846676