22-11-2019 07:24 AM - bewerkt 22-11-2019 10:52 PM
Ik heb de Samsung galaxy S10+ nu ongeveer anderhalve week en mijn batterij gaat heel erg snel leeg. Ik zag op een youtube filmpje dat de zelfde telefoon 100% was en dat er maar 2% af ging in het eerste uur. Bij mij is er al 20% van mijn batterij leeg terwijl ik er maar 40 minutjes op mijn telefoon zit. Weet iemand of dit aan mijn telefoon ligt of aan iets anders.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 22-11-2019 11:06 PM
Omdat het batterijverbruik afhankelijk is van hoe je je telefoon gebruikt. Van bijvoorbeeld je schermhelderheid en of je op dat moment een zware, lichte of helemaal geen app open hebt. Je doet korter met een batterijlading wanneer je bijvoorbeeld een grafische game speelt, dan wanneer je een Netflix serie kijkt. En je doet weer korter met een lading wanneer je een Netflix serie kijkt, dan wanneer je alleen wat op Blendle leest.
20% in 40 minuten zegt dus niet zo gek veel. Extrapoleren naar 100% zou dat betekenen dat je 3 uur en 20 minuten je telefoon effectief kan gebruiken op die manier. Als je in die drie uur volop een zware game speelt met een hoge schermhelderheid, dan vind ik dat nog best lang, maar als je alleen wat nieuws zou lezen met de helderheid minimaal, dan is het weer zorgwekkend weinig. Vandaar dat ik om de screenshot vroeg, en daar zie ik niets zorgwekkend in. Wel dat die 40 minuten dus niet representatief waren voor je verbruik over de hele dag, omdat je ruim twee uur langer met je batterijlading hebt gedaan
op 22-11-2019 01:36 PM
Hoi @Bo101,
Dat is een beetje lastig te zeggen zo, want dat is afhankelijk van hoe je je telefoon gebruikt. De apps die je in die 40 minuutjes gebruikte, welke apps je op de achtergrond hebt draaien (wellicht zonder dat je dat doorhebt) en welke instellingen aan staan bijvoorbeeld. Zou je daarom wanneer de batterij al wat leger is kunnen gaan naar Instellingen >> Apparaatonderhoud >> Batterij >> Batterijverbruik en kijken wat de grootverbruikers zijn? Eventueel kun je de instellingen van de grootgebruikers optimaliseren om een beter resultaat te krijgen!
Bij twijfel kun je altijd een schermafbeelding maken en deze hier bijvoegen, dan kijken wij er even naar!
op 22-11-2019 07:47 PM
Dit zijn 2 screenshots die ik gemaakt heb van de batterij.
op 22-11-2019 09:07 PM
Dat ziet er netjes uit. Een schermtijd van ruim 5 en een half uur en in totaal 12 uur en drie kwartier in gebruik op een lading is gemiddeld. Mocht je een keer meer batterij nodig hebben, dan kun je altijd eens kijken naar de energiestand. Je vindt deze door twee keer naar beneden te vegen vanaf de notificatiebalk, en je kunt die stand verder aanpassen door het icoontje lang ingedrukt te houden.
op 22-11-2019 10:51 PM
Maar als dit goed is hoe kan het dan zijn dat mijn bayterij al 20% leeg is en 40 minutjes aan staat terwijl die andere telefoon het veel langer vol houd met youtube kijken en dat soort dingen.
op 22-11-2019 11:06 PM
Omdat het batterijverbruik afhankelijk is van hoe je je telefoon gebruikt. Van bijvoorbeeld je schermhelderheid en of je op dat moment een zware, lichte of helemaal geen app open hebt. Je doet korter met een batterijlading wanneer je bijvoorbeeld een grafische game speelt, dan wanneer je een Netflix serie kijkt. En je doet weer korter met een lading wanneer je een Netflix serie kijkt, dan wanneer je alleen wat op Blendle leest.
20% in 40 minuten zegt dus niet zo gek veel. Extrapoleren naar 100% zou dat betekenen dat je 3 uur en 20 minuten je telefoon effectief kan gebruiken op die manier. Als je in die drie uur volop een zware game speelt met een hoge schermhelderheid, dan vind ik dat nog best lang, maar als je alleen wat nieuws zou lezen met de helderheid minimaal, dan is het weer zorgwekkend weinig. Vandaar dat ik om de screenshot vroeg, en daar zie ik niets zorgwekkend in. Wel dat die 40 minuten dus niet representatief waren voor je verbruik over de hele dag, omdat je ruim twee uur langer met je batterijlading hebt gedaan
op 23-11-2019 12:55 AM