op 08-08-2018 08:54 AM
Sinds 2 weken gebruik ik een Samsung Galaxy S9+ en ik ben zeer te spreken over de telefoon. Ik heb daarvoor jarenlang met Apple-produkten gewerkt, maar nu dus eindelijk de verstandige keus gemaakt
Ik heb 1 vervelend probleem en de telefoon is duidelijk de oorzaak. Als ik mijn VW Transporter T5 (2014) aanzet, dan wordt de koppeling naar de telefoon zonder problemen gemaakt. Ik kan keurig bellen met de carkit. Echter, de 'Media Audio' werkt niet. Als ik het vinkje aan probeer te zetten, schakelt deze automatisch terug naar uit.
Het rare is, als ik de Bluetooth instellingen weghaal uit de telefoon en opnieuw een koppeling maakt, werkt het wel zolang de radio aan staat. Zodra de radio uit is, werkt de koppeling daarna niet meer en moet ik verwijderen en toevoegen.
Ik heb inmiddels al veel gezocht en Bluetooth cache en data gewist, de radio toegevoegd als veilig apparaat (zodat de telefoon niet gelocked is), telefoon herstart, bluetooth uit en aan. Niks helpt en als ik de moter aan zet, wordt er verbinding gelegd voor bellen en het telefoonboek werkt, maar media audio weigert tot ik de boel reset.
Aangezien ik dat ook veel gebruik, herkent iemand dit probleem en is hier nog een oplossing voor te bedenken?
Het zou toch vervelend zijn als ik een jack-jack kabel moet trekken tussen de radio en de telefoon om een beetje muziek te luisteren? (het feit dat dit kan is wel de reden om voor de S9+ te zijn gegaan)
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-08-2018 03:30 PM
Het werkt wel goed met andere apparaten...
Ik heb het echter opgelost nu. Ik heb Bluetooth Auto Connect geïnstalleerd. Daarna uit de autoradio de telefoon verwijderd, evenals uit de telefoon.
Opnieuw toegevoegd en vervolgens in de Auto Connect app ingesteld dat deze automatisch Google Play opent bij het zien van de auto, samen met 'Prioritize last connected device', Bluetooth On (auto connect), Device Connected en Device Disconnected en de autoradio ingesteld voor media audio (A2DP), Call Audio (HSP) en Phonebook.
Nu werkt het zoals ik gewend ben.
op 08-08-2018 09:03 AM
op 09-08-2018 01:41 PM
Top dat je overstag bent gegaan! Je hebt eigenlijk al bijna alles getest. Het enige wat ik nog zou willen vragen is: heb je dit ook met andere Bluetooth apparaten (bijvoorbeeld speakers). Want de S9+ heeft een nieuwe Bluetooth versie, dit kan betekenen dat 'oudere' apparatuur (ja 2014 is soms oud in de techwereld) niet goed kunnen verbinden.
op 09-08-2018 03:30 PM
Het werkt wel goed met andere apparaten...
Ik heb het echter opgelost nu. Ik heb Bluetooth Auto Connect geïnstalleerd. Daarna uit de autoradio de telefoon verwijderd, evenals uit de telefoon.
Opnieuw toegevoegd en vervolgens in de Auto Connect app ingesteld dat deze automatisch Google Play opent bij het zien van de auto, samen met 'Prioritize last connected device', Bluetooth On (auto connect), Device Connected en Device Disconnected en de autoradio ingesteld voor media audio (A2DP), Call Audio (HSP) en Phonebook.
Nu werkt het zoals ik gewend ben.
op 09-08-2018 03:58 PM