Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S21 ultra zoom stelt niet meer scherp.

(Onderwerp aangemaakt op: 10-11-2021 07:38 PM)
5866 Weergaven
DieterMax
Student
Opties
Sinds kort slaag ik er niet meer in scherpe foto's te maken van 1.0x tot 3.0x zoom. Scherpstellen lukt helemaal niet meer en met resultaat serieus wazige foto's.
Nog iemand met dit probleem of iemand die een remedie weet?
Ik vind nergens een algemeen probleem terug hieromtrent, dus vrees ik dat het geen softwarebug is maar dat de sensor defect is. 😒

image

image

0 Likes
56 Antwoorden
Jimboo84
Black Belt 
Opties
Mijn S21 Ultra exynos (België) ratelt als hij begint te focussen en het scherm hapert langs alle kanten.
Camera app is reeds gisteren gereset en heeft vandaag hetzelfde probleem. Ook in veilige modus getest, alsook hetzelfde probleem.
Mijn software-update is up-to-date,
Zie screen record

0 Likes
Se7n
Hotshot
Opties
Dat is hardwarematig. Schud eens met je toestel, normaal zet de cameramodule zich dan in de normale positie.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Jimboo84,

Hoe gaat het na de tip van @Se7n?

Onze nieuwste toestellen, zo ook de Samsung Galaxy S21(+), beschikken over OIS (Optical Image Stabilization). OIS zorgt voor een betere focus en helpt voor het stabiliseren bij kleine bewegingen tijdens het filmen. Het lenselement ligt niet vast in de huls zodat het kan meebewegen met de kleine bewegingen die worden gemaakt tijdens het filmen of het maken van foto's met een langere sluitertijd. De blur heeft hier indirect mee te maken, omdat het lenselement in sommige gevallen in de hoek van de huls blijft ‘steken’. Hierdoor kan het lenselement, in sommige gevallen, geen focus vaststellen. De zachte 'tik' zorgt ervoor dat de lens weer centraal ligt en de focus wordt hersteld.

Indien het issue blijft, ondanks de kleine 'tik', dan adviseer ik alsnog een reparatie: https://bit.ly/3eNVdye

rsz-846676
0 Likes
Jimboo84
Black Belt 
Opties
Het probleem lijkt plots van de baan. Het focus haperen is veel korter en niet hetzelfde zoals voordien. Ik heb niet geschud met mijn S21 Ultra en heb ngeen camera reset uitgevoerd. Ik weet dus niet wat het probleem was.
Se7n
Hotshot
Opties
Waarschijnlijk is de lens vanzelf terug naar de orginele positie gesprongen. Kan bij het wandelen in de broekzak of neerleggen op tafel al gebeuren.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Fijn dat het is opgelost! 👍

rsz-846676
0 Likes
Stephanie84
Journeyman
Opties
Vraagje voor personen met een s21 ultra. Volgens samsung wijnegem is dit een software probleem en is dit bij alle s21 ultra toestellen...?? De persoon technische dienst zei me dat dit normaal was, had het toestel niet mogen kopen omdat er kinder ziektes inzitten 🤦‍♀️ik moest maar filmen boven of onder die zoomwaarden, dan lag het aan de focus dan aan de instellingen, je kan het allemaal niet zo gek verzinnen.
Dus.....
Kunnen jullie eens testen in camera modus, stand video, indien jullie inzoomen adh vingers op het scherm, vanaf 2.3 tem 3.0 is mijn beeld waziger, vanaf 3.0 wordt dit terug scherp. 
Zou graag weten of dit idd een gekend probleem is, want vind dit niet kunnen. 

Thank youuuu

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond,

De S21 Ultra heeft 2 optische zoom lenzen

3x en 10x. Op 3x en 10x zul je dus de beste resultaten hebben  als je er tussen in gaat zitten krijg je hybird zoom.. dus lagere kwaliteit. Dit is verder heel normaal.

Zie het als een stukje hardware dat 3x optisch en 10x optisch heeft. Alles tussen de 1 en 3 en 3 en 10 en boven de 10 is dus digitale zoom, ook wel hybird zoom.. softwarematig. Optisch is altijd het beste. Stel je zoomt 50x in of zelfs 100x dan word het beeld ingezoomed op basis van software, hoe verder je gaat hoe slechter de kwaliteit.

Dit is dus geen probleem maar gewoon hoe het werkt.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Stephanie84
Journeyman
Opties
Ok, snap ik ergens, maar in mijn video's (jumping,paardensport) wordt er gezoomd ngl het paard ver of dichtbij is, en je kan dit niet kiezen en is in snelheid dus "à la minute". Als iemand mij dan filmt moet ik deze persoon al gaan uitleggen dat ze moeten zien hoe ze filmen, niet tussen 2.2 en 3.0... zoomen... 🤦‍♀️ ik geef mijn gsm aan iemand om te filmen en dan kan ik toch niet verwachten dat ze niet mogen zoomen? Dan kan ik al beter mijn oud toestel terug gebruiken!
Ik snap dat de kwaliteit miss minder is met de uitleg die je gezft, maar ik verwacht wel dat mijn beeld scherp is 🤦‍♀️
0 Likes