Mijn S10-plus is 4 jaar oud en vanwege twijfels over de batterij heb ik ca ½ jaar geleden de app AccuBattery geïnstalleerd. Volgens de app had de batterij van mijn S10 nog maar ca 75% capaciteit, meestal moest ik tegen de avond bijladen. Na getwijfeld te hebben over aanschaf van een nieuw (of jong) toestel heb ik 2 weken geleden vanuit duurheidsgedachte een nieuwe batterij laten plaatsen. Ook omdat de S10 verder nog goed bevalt.
De vervanging door een originele Samsung batterij heb ik laten uitvoeren bij een telefoonwinkel hier in de regio met een goede reputatie.
Toen ik 'm ging ophalen was het vrij druk en na kwartiertje wachten moest iemand van de balie nog naar de repa-tafel om de achterkant te plaatsen. Dat heb ik zien gebeuren.
Nu doet zich het wonderlijke voor .... na 2 weken gebruik geeft AccuBattery aan dat de batterij een ontwerpcapaciteit heeft van 4000mAh en dat de geschatte capaciteit 3035 mAh (76%) is. Dat is vrijwel gelijk aan wat het was voor de repa.Tevens is de S10 tegen de avond telkens aan bijladen toe.
Gisteren ben ik even in de winkel geweest, AccuBattery had de baliemedewerker nog nooit gehoord, app is niet van Samsung en was op voorhand verdacht en zou wel de oorzaak zijn en moest maar verwijderd worden.
Dus ik zit met de vragen:
In hoeverre is AccuBattery betrouwbaar?
Zou er in de winkel een fout zijn gemaakt, wel geopend maar batterij niet ververst??
Feit is wel dat mijn mobiel nog net zo snel leeg is als voor de wisseling.
Tja .... en wat nu?