Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

one drive en google drive verwijderen

(Onderwerp aangemaakt op: 06-07-2021 05:31 PM)
8637 Weergaven
rudi1962
Voyager
Opties

Hoe verwijder ik one drive en google drive op mijn telefoon, zonder dat ik al de gegevens die daarop staan mee verlies, vooral de one drive ben ik zo beu, maar als ik het wil leegmaken wordt mijn ganse verzameling foto's op de telefoon gewist. En ik maak back up genoeg via dropbox waar ikzelf beslis wat er op blijft zonder dat dropbox het op mijn telefoon wist.

0 Likes
8 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Rudi,

Het makkelijkst is het icoontje van Google Drive en OneDrive ingedrukt houden en dan kiezen voor respectievelijk verwijderen en uitschakelen. Hiermee verwijder je alleen de app van je telefoon; de gegevens blijven in de cloud.

Screenshot_20210706-165259_One UI Home.png

kevin-sig
rudi1962
Voyager
Opties

Voor Google drive klopt dit, one drive kan je niet verwijderen.

0 Likes
rudi1962
Voyager
Opties

En ben eigenlijk verkeerd, google drive is niet het probleem het is google foto's.

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dan doe je hetzelfde voor Google Foto's :winking-face: 

OneDrive kun je uitschakelen. Hiermee verwijder je de app, en blijft er een klein installatiebestandje achter voor als je de app weer wilt inschakelen.

kevin-sig
0 Likes
rudi1962
Voyager
Opties

ik hoop dat ik mijn foto's niet kwijt raak hierdoor. 😅

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Je verwijdert hiermee alleen de app. Wat op je telefoon is opgeslagen blijft opgeslagen en via bijvoorbeeld de Galerij en Mijn Bestanden te openen, en wat in de Cloud is opgeslagen blijf je via je PC kunnen openen.

kevin-sig
0 Likes
rudi1962
Voyager
Opties

Eigenlijk kan ik het nu in de cloud wissen zonder het te verliezen op de telefoon.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

In OneDrive kan dat volgens mij zonder moeilijkheden, maar Google zou Google niet zijn als die het niet een stuk lastiger maken... Het makkelijkst is om via de Mijn Bestanden app de foto's te verplaatsen naar een nieuwe map buiten de DCIM map. Vervolgens zorg je ervoor dat synchroniseren van die nieuwe map in Google Foto's uitstaat. Als ze vervolgens nog in de cloud staan in je camera map, dan kun je ze daar verwijderen, terwijl hij in je Googleloze map blijft staan op je apparaat. Flink omslachtig dus...

Screenshot_20210706-175837_Photos.png

kevin-sig