op 07-08-2020 07:44 PM
Ik heb sinds kort de upgrade gedaan van een S8 naar een S10. Bij de instellingen voor toetsenbord en talen had ik op mijn S8 de mogelijkheid om een andere taal/toetsenbord te selecteren door over de spatiebalk te swipen. Als ik dan een bericht in het engels wilde ingeven, swipete ik naar het engelstalige toetsenbord, en kon ik dmv swipen engelse woorden typen. Als ik dan weer iets in het duits of frans wilde ingeven stelde ik het bijhorende toetsenbord in, en kon ik in de betreffende taal input geven. Super handig.
Deze optie heb ik nu ook op mijn S10 ingesteld, maar waar je voorheen bij het swipen alleen de woorden kreeg uit de taal van het geselecteerde toetsenbord, is het nu anders; je krijgt alleen een andere indeling van het toetsenbord (indien aanwezig), maar de woordinput neemt ALLE talen tegelijk mee. Dit betekent dat ik bij het ingeven van tekst in bijvoorbeeld Nederlands, ook voortdurend woorden krijg uit met name frans en duits die veel dominanter zijn dan nederlands. Dit is erg onhandig en maakt de tekstinvoer veel minder robuust.
Heb ik ergens een instelling gemist of hoe kan ik dit gedrag weer terugkrijgen zoals ik op de S8 had?
bedankt
op 07-08-2020 09:50 PM
@mishaNL en als je gaat naar Instellingen-Taal en invoer-Spellingcorrectie en daar bij taal niet voor systeem taal kiezen maar voor Nederlands. Misschien dat dat helpt?
op 08-08-2020 01:10 PM
Dag Dirk,
Er bestaat geen "spellingcorrectie" menu. Ik heb via meerdere wegen gezocht naar een dergelijk menu, maar kan niets vinden. Ook de zoekfunctie naar "spelling" oid levert niets op.
Ik heb beide telefoons naast elkaar gelegd, en de instellingen staan gelijk, maar het gedrag is dus anders...
groeten,
Misha
op 08-08-2020 06:13 PM
Mmm da's raar, ik heb een S10e daar zit het wel in. Zoeken naar Spelling levert bij mij dit op....
08-08-2020 07:00 PM - bewerkt 08-08-2020 07:01 PM
op 10-08-2020 03:15 PM
Wellicht dat een meekijkafspraak uitkomst biedt: https://bit.ly/2OhhbuU