op 03-12-2020 03:23 PM
Hey,
Onlangs overgeschakeld van IOS naar Android.
mijn enige frustratiepunt is dat ik foto's vanuit apps (zoals dropbox of whatsapp) niet gewoon kan opslaan in mijn galerij.
is er hier een makkelijke oplossing voor?
alsook via mail kan ik enkel 'openen met' en nergens opslaan.
Alvast bedankt
Groetjes
Stefanie
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 04-12-2020 11:29 AM
Ik werk aan verschillende projecten waarvoor ik foto´s vanop mijn computer op mijn gsm zet... die foto´s zijn van 3 jaar geleden tot nu. Als ik dus een specifieke foto zoek, is dat een gedoe... maar is ook volledig naast de kwestie van mijn vraag.
Ik wil eig gewoon mijn foto´s kunnen opslaan in de galerij en niet in een andere app. Ik snap niet waarom dit blijkbaar geen optie is, aangezien ik bij vele apps enkel foto´s kan downloaden vanuit de galerij 🤷🏼♀️
Ik moet er dus gewoon van uitgaan dat dit met samsung niet kan?
op 04-12-2020 10:31 AM
Whatsapp > Instellingen > Chats > Media instellingen aanvinken.
https://help.dropbox.com/nl-nl/installs-integrations/mobile/export-files-mobile
Vanuit de mail als je opslaan klikt, (email app van Samsung) dan staat er onderin waar het is opgeslagen. Meestal de map Interne opslag/downloads..
op 04-12-2020 11:06 AM
Hey Rohit!
Dat lukt idd allemaal wel, maar ik zou graag gewoon foto´s opslaan in de galerij, om van daaruit te kunnen uploaden nr andere apps...
Groetjes
op 04-12-2020 11:12 AM
op 04-12-2020 11:16 AM
Hey Robit,
Google photos heb ik ook, maar heb daar hetzelfde probleem 😅
Alsook schikt google photos alles chronologisch en ik heb geen monstergeheugen die onthoud welke foto´s wan zijn genomen als ik die nodig heb 😅
op 04-12-2020 11:20 AM
Maar wat lukt er nu niet dan? En hoezo gebruik je dropbox en Google foto's? Als je het alleen voor foto en video backup hebt dan raad ik aan om er 1 weg te halen (dropbox). Google foto's houd toch gewoon bij wanneer de foto gemaakt is? Dus hoef je geen monstergeheugen te hebben. Ook kan hij foto's rangschikken op gezicht. Dus je kunt bijvoorbeeld zoeken op foto's van je moeder ofzo. Alle foto's die jij maakt met de camera die staan sowieso in de gallerij. Als je Google foto's opent staan ze daar ook uiteraard omdat hij ze in de cloud heeft staan, of nog moet uploaden.
op 04-12-2020 11:29 AM
Ik werk aan verschillende projecten waarvoor ik foto´s vanop mijn computer op mijn gsm zet... die foto´s zijn van 3 jaar geleden tot nu. Als ik dus een specifieke foto zoek, is dat een gedoe... maar is ook volledig naast de kwestie van mijn vraag.
Ik wil eig gewoon mijn foto´s kunnen opslaan in de galerij en niet in een andere app. Ik snap niet waarom dit blijkbaar geen optie is, aangezien ik bij vele apps enkel foto´s kan downloaden vanuit de galerij 🤷🏼♀️
Ik moet er dus gewoon van uitgaan dat dit met samsung niet kan?
op 04-12-2020 11:43 AM
Nahja ik begrijp je vraag niet echt.. Zoals ik al zei net, uit je mail een foto opslaan word opgeslagen onder interne opslag/downloads.. Dus bij de gallerij in het mapje downloads staan de foto's dan gewoon.. Whatsapp zelfde verhaal die staan dan ergens onder mapje Whatsapp in de Gallerij app. Google Foto's ook hetzelfde als je vanuit die app een foto download komt hij in het mapje Restored geloof ik. Dus ik denk dat je de vraag anders moet formuleren of beter uitleggen? En dat zoekverhaal tja ik snap het ook niet echt als ik foto's zoek van 3 jaar geleden dan kan ik met google foto's of in de gallerij gewoon scrollen naar 3 jaar geleden en dan de foto zoeken. Maar dat heeft niks met je vraag te maken geloof ik.
op 19-05-2021 09:01 PM
op 19-05-2021 09:24 PM