Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Foto's gallerij ook in Google Foto's, terwijl back-up uit staat

(Onderwerp aangemaakt op: 09-04-2023 07:39 PM)
11773 Weergaven
KuiperT
Explorer
Opties
Goedendag. Ik heb een vraag en hopelijk heeft iemand een antwoord, want ik kan het nergens vinden. Als ik op mijn smartphone (Samsung Galaxy S21 Plus) een foto maak, dan staat deze in de galerij. Maar dezelfde foto staat ook in Google Foto's, terwijl ik daar de optie van back-up uit heb staan. Weet iemand waarom daar ook mijn foto's komen te staan en hoe ik dit uitzet? Ik wil ze alleen in mijn galerij. Alvast bedankt.

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Zowel de galerij als Google Foto's heeft zelf geen foto's in de app. Deze app leest enkel je opslag van het toestel. En geeft foto's weer die op je telefoon staan. Het hebben van 2 Foto apps is ook vrij nutteloos. Je kunt via instellingen > apps > Google Foto's > deze app verwijderen of uitschakelen. Of je kunt de machtiging tot opslag uitzetten.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_mDTDbDM,

Google Foto's is voornamelijk inderdaad een cloud opslag.  Zie de onderstaande link voor meer informatie over Google Foto's. Laat weten wanneer je meer informatie wenst.

https://bit.ly/4elHg80

Verder heb je de mogelijkheid om meer opslag te kopen bij Google Foto's. Nu kan het tot 100 GB.

Met groet,

Ajay

Community Manager

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Zowel de galerij als Google Foto's heeft zelf geen foto's in de app. Deze app leest enkel je opslag van het toestel. En geeft foto's weer die op je telefoon staan. Het hebben van 2 Foto apps is ook vrij nutteloos. Je kunt via instellingen > apps > Google Foto's > deze app verwijderen of uitschakelen. Of je kunt de machtiging tot opslag uitzetten.
KuiperT
Explorer
Opties
Hallo Patrick. De machtiging voor het opslaan bij Google Foto's had ik al uitstaan, maar toch zie ik daar dezelfde foto's als in mijn galerij. Maar ik snap je punt m.b.t. twee verschillende apps, dus het klinkt logisch om 1 app (Google Foto's) te verwijderen. Dank je wel.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Zowel de galerij en google foto's slaat geen foto's op. Deze apps tonen enkel de foto's die op je interne opslag staan. 1 verwijderen lijkt mij de oplossing.
Members_mDTDbDM
First Poster
Opties

Dag Patrick,

Hoe kan het dan zijn dat ik na een synchronisatieslag een melding krijg dat mijn Google Foto's Cloud opslag bijna vol is?
Verder is het zo dat wanneer ik per ongeluk lokaal een foto verwijder deze (gelukkig!!) nog in Google Foto's staat. Google Foto's is dus een cloud opslag en niet een plaatjes manager zoals Galerij.

0 Likes
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_mDTDbDM,

Google Foto's is voornamelijk inderdaad een cloud opslag.  Zie de onderstaande link voor meer informatie over Google Foto's. Laat weten wanneer je meer informatie wenst.

https://bit.ly/4elHg80

Verder heb je de mogelijkheid om meer opslag te kopen bij Google Foto's. Nu kan het tot 100 GB.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes