Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Downloaden GPS data en overzetten naar Google Maps?

(Onderwerp aangemaakt op: 01-07-2023 03:19 PM)
1003 Weergaven
sawul62
Voyager
Opties

Waarschijnlijk onmogelijk, of anders een domme vraag, maar 'nooit geschoten is altijd mis'.

Als je achteraf wilt weten hoe je exact gereden bent, bestaat er dan een mogelijkheid om GPS data van je smartphone (uitgaande dat de gegevens op de een of andere manier bewaart) te downloaden en over te zetten naar Google Maps, of een ander 'map' programma.

Ik weet dat er zoiets is als Google Timeline, maar daar wordt een route vaak als 1 rechte lijn getoond. Misschien 2 of 3.
Maar niet zoals die bij navigatie wordt getoond.

Thanks!

0 Likes
4 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties
0 Likes
sawul62
Voyager
Opties

Dank. Voor de goede orde, ik vermoed dat de oplossingen op die site niet direct gaan over 'achteraf' en 'gereden' route. Praktisch voorbeeld:  ik wil weten langs welke omweg ik gereden ben om thuis te komen.
Vanwege een opbreking en een verkeerde afslag kreeg ik een alternatieve route. Die gevolgd, thuisgekomen, klaar. Maar nu wil ik weten hoe ik gereden ben...

0 Likes
Neo001
Legend
Opties

Inderdaad, ik denk niet dat die apps je details zoals omwegen laten zien, maar je de afgelegde route laten zien en dat ook van jou opnemen (of locatiegeschiedenis inschakelen in Google Maps).

0 Likes
sawul62
Voyager
Opties

Hartelijk dank, ik ga deze binnenkort uitproberen. Zo op het 1e gezicht laat ook deze app, achteraf, zien welke route afgelegd is. Uiteraard perfect en het beantwoordt de vraag.
Die vraag is, nu ik 'm nalees, niet 100% correct gesteld. Mijn fout, sorry.
Wat ik waarschijnlijk extra had moeten benadrukken is of ergens(?) b.v. in Google Maps alle GPS data is opgeslagen, zodat die data b.v. geëxporteerd/geïmporteerd kan worden in een nieuw te installeren app.
Met andere woorden: de GPS gegevens van een rit van een maand geleden, toen nog geen tracker o.i.d. geïnstalleerd was.
Na wat speurwerk op Internet geloof ik dat specifiek díe gegevens waarschijnlijk niet opgeslagen worden, althans, niet nauwkeurig, zoals een tracker. Waarschijnlijk vanwege de privacy(?)

Wat er nog een klein beetje op lijkt is in Google Timeline, de route aanklikken (rechtermuisknop) en dan 'Uitlijnen op de weg'. Wil niet altijd lukken overigens. Als je van 'huis' naar een bestemming gaat en dan weer terug naar huis, wil de 1e uitlijning (huis>bestemming) wel redelijk goed uitlijnen, maar de terugweg niet (blijft 1 rechte lijn).

Maar goed, nogmaals dank voor de suggestie.

SnagIt-02072023 083445.png