op 21-11-2021 09:11 PM
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-12-2021 07:10 AM
Hallo Allemaal.
Dank voor jullie hulp en adviezen. Na contact met de klantenservice van Citroen is er een software update in mijn auto door de dealer geïnstalleerd. Alles werkt weer zoals het hoort.
Groeten,
Wiel
op 05-04-2022 08:42 AM
Ik heb gisteren de dealer gecontacteerd en er is geen update beschikbaar.
Ik ben dan zelf in de menu's van de auto beginnen rommelen en uiteindelijk het probleem kunnen oplossen.
Het menu in de wagen is nog geen MBUX van Mercedes, maar het vorige. Dus ik heb geen mooi overzicht van alle items, maar moet er door gaan met de draaiknop.
Via het menu Telefoon / Internet / Android Auto / Koppelen de nieuwe telefoon gekoppeld en rechten gegeven.
Ik kan mij niet herinneren dat ik dat met mijn vorige Android smartphone zo heb moeten instellen. Bij het aansluiten van de usb kabel kwam Android auto automatisch op het auto scherm en heb ik daar dan alle instellingen moeten bevestigen.
Op dat moment was er ook nog geen andere smartphone gekoppeld ( nieuwe wagen ), dus dat zou wel eens de verklaring kunnen zijn.
Apple CarPlay start wel altijd automatisch op bij het koppelen, want dat heb ik al geprobeerd met meerdere toestellen.
Allemaal bedankt voor jullie hulp.
Dit mag als opgelost aangeduid worden.
Groeten,
Peter
op 22-11-2021 09:15 AM
op 22-11-2021 02:35 PM
Android auto heeft op mijn S21U nooit goed gewerkt. Er zou in september een oplossing komen maar helaas...
op 24-11-2021 07:12 AM
Na de update naar Android12 werkt ook mijn S21+ niet meer met Android Auto. Scherm op de auto geeft aan dat er een Android Auto error verbindingsfout is. Ik bezit een nieuwe auto van Juli 2021. Nieuwe kabels e.d. dat prima werkte op Android11. Ik hoop dat er snel een update komt waardoor ik weer veilig gebruik kan maken van bv de navigatie App... Of heeft iemand nog een "gouden tip" hoe ik dit verbindingsprobleem kan oplossen?
op 24-11-2021 02:41 PM
Hi there, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder.
Wat ervaar je precies met Android Auto? Is het systeem van jouw auto ook verder helemaal up-2-date?
Uiteraard zitten wij ook niet stil en blijven we ons bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring, je krijgt dan ook regelmatig een update. Het is daarnaast ook belangrijk dat het systeem in de auto is bijgewerkt.
Groeten,
Martijn
op 24-11-2021 03:01 PM
Hey Martijn
Het probleem is dat Android Auto vanuit de telefoon niet doorgegeven wordt via de USB kabel naar de auto. De Android auto "app" toont ook een zwart scherm op de telefoon. Vroeger kon in de Andorid Auto app geforceerd sluiten en opnieuw opstarten, wat het probleem verhielp, maar deze app is niet meer in gebruik sinds Androind 12 omdat het ingebouwd is in de android versie.
Dit probleem is gestart sinds ik mijn S21Ultra heb. Mijn Note10+ heeft nooit problemen gegeven.
Groeten
Jordy
op 24-11-2021 03:12 PM
Hey Jordy, bedankt voor je reactie!
Oeeei, dat is inderdaad niet fijn. Om dit onder de aandacht te brengen van de ontwikkelaars kun je hier ook een melding over doorzetten. Als je gaat naar Instellingen > Geavanceerde functies > Android Auto > 3 puntjes > Feedback sturen. Er wordt dan ook een log meegestuurd van jouw telefoon en hopelijk zal dit met de volgende update dan worden opgelost.
Groeten,
Martijn
op 24-11-2021 03:22 PM
Zal ik doen, dankjewel 🙂
op 28-11-2021 09:22 PM
30-11-2021 04:40 PM - bewerkt 30-11-2021 07:15 PM
Hey @Rickert1997, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt.
Uiteraard zitten wij niet stil en zal er ook voor Android 12 regelmatig een update uitgerold worden om de gebruikerservaring te verbeteren. Daarnaast zal er ook vanuit de app ontwikkelaars updates volgen om de apps ook bij te werken voor Android 12.
Heb je onze hulp ergens bij nodig, dan is wellicht een afspraak voor Hulp op Afstand een goede optie. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Groeten,
Martijn