Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Alleen gebeld worden door bestaande contracten?

(Onderwerp aangemaakt op: 22-06-2021 03:02 PM)
3532 Weergaven
Remco67
Pioneer
Opties
Ik wordt dagelijks meerdere keren gebeld door vaste en 06 nummers die ik niet ken.
Af en toe spreken ze mijn voicemail in en daaruit blijkt dat zij door mijn nummer zijn gebeld. Maar niet door mij...
Waarschijnlijk zijn dit geautomatiseerde telefoontjes maar geen idee met welk doel.
Ik heb inmiddels tientallen nummers geblokkeerd maar wordt nog steeds gebeld (door weer andere nummers). Is het mogelijk dat ik alleen gebeld kan worden door voor mij bekende nummers? Dus alleen door mijn contacten?
Graag tips.
0 Likes
13 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Remco67,

Ik zou Niet Storen gebruiken, hier kun je instellen dat oproepen die niet van je contacten zijn genegeerd worden.

En misschien even een virusscan uitvoeren, voor de zekerheid. Er is recent een aanval geweest met nep SMS'jes om mensen virussen te laten downloaden. Dit virus kan ook oproepen en SMS'jes uit de naam van de downloader versturen, dus als ze aangeven dat jij gebeld hebt, dan zou ik toch maar eens op virussen scannen. Als je de standaard dubbele beveiliging van Samsung en Google Play Protect aan hebt staan is er niet veel aan de hand, maar als je die uit hebt staan, dan loop je risico.

kevin-sig
Remco67
Pioneer
Opties
Ga ik doen. Thanks.
0 Likes
Remco67
Pioneer
Opties
Inmiddels virus check gedaan. Geen probleem gevonden. Niet storen ingeschakeld met als uitzondering 'mijn contacten'. So far, so good
0 Likes
Remco67
Pioneer
Opties
Zojuist gebeld door onbekend nummer..... Heel raar en niet leuk
0 Likes
Remco67
Pioneer
Opties
Ik plaats een screenshot waarbij ik de nummers onleesbaar heb gemaakt. Je kan zien dat ik niet storen aan heb staan (icoontje boven in) En toch wordt ik gebeld.... Hoe stop ik dit?
0 Likes
Remco67
Pioneer
Opties
Plaatsen screenshot lukt niet. Is er een super user beschikbaar waar ik dit naar toe kan sturen?
0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Screenshot_20210622-150113_Settings.png

Hoi @Remco67, bij oproepen kun je kiezen voor Alleen contacten. Je zult dan nog wel gebeld worden, want alleen de bellers kunnen stoppen met bellen, maar ze komen dan stil binnen volgens de instellingen van Niet Storen.

kevin-sig
Remco67
Pioneer
Opties
Ok. En zou het schelen om voicemail uit te zetten?
0 Likes
Remco67
Pioneer
Opties
Dank voor de snelle reactie trouwens. 👍🏻
0 Likes