Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

QC2 en QC3 voor Samsung Galaxy S4 en Samsung Galaxy TabS2

(Onderwerp aangemaakt op: 10-09-2017 09:30 AM)
260 Weergaven
Inge4
First Poster
Opties

Ik ben op zoek naar een extra powerbank en vroeg me af of mijn Galaxy S4 en GalaxyTabS2 via QC2 en/of QC3 opgeladen kunnen worden.

Hoop dat iemand hier antwoord op voor me heeft.

Alvast mega bedankt.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Inge,

De Galaxy S4 heeft volgens mij ondersteuning voor Quick Charge 2.0, de Galaxy Tab S2 niet.

Verder is het, vanwege de veiligheid, aan te raden om een Samsung powerbank aan te schaffen. Dit kan gewoon een quick charge powerbank zijn - deze zijn namelijk adaptive en geven de juiste spanning af voor de batterij van de telefoon of tablet. Als je er dan toch voor kiest om voor de powerbank van een ander merk te gaan, zorg er dan voor dat de output waarden dezelfde zijn als die op de bijgeleverde oplader staan. Anders kan de batterij te warm worden, uitzetten en zelfs ontbranden!

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
2 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Inge,

De Galaxy S4 heeft volgens mij ondersteuning voor Quick Charge 2.0, de Galaxy Tab S2 niet.

Verder is het, vanwege de veiligheid, aan te raden om een Samsung powerbank aan te schaffen. Dit kan gewoon een quick charge powerbank zijn - deze zijn namelijk adaptive en geven de juiste spanning af voor de batterij van de telefoon of tablet. Als je er dan toch voor kiest om voor de powerbank van een ander merk te gaan, zorg er dan voor dat de output waarden dezelfde zijn als die op de bijgeleverde oplader staan. Anders kan de batterij te warm worden, uitzetten en zelfs ontbranden!

kevin-sig
0 Likes
Inge4
First Poster
Opties

Hoi Kevin,

Mijn dank is groot voor je reactie. Zou mooi zijn als de Galaxy 4 dat inderdaad heeft en jammer dat de Tab S2 het niet heeft.

Beidde doen het al een aantal jaren erg goed op een Xtorm powerbank doch ben nu toe aan iets groteres en gaat een Anker, Blitzwolf of Xiaomi worden omdat die erg goed uit de tests komen. Bij voorkeur wordt het er 1 die via QC2 of QC 3 oplaad en via IQ de lading doorgeeft.

0 Likes