op 26-01-2018 08:46 PM
1.Tijdens een telefoongesprek is het (voor mij althans...) niet mogelijk om mijn scherm te wisselen naar het beginscherm met de apps (bvb. om mijn agenda te raadplegen of om snel mijn email te controleren tijdens het telefoongesprek).
Is hier een procedure voor, zo ja welke.
2.Tijdens het telefoongesprek verdwijnt het scherm met de gegevens van de beller al na enkele seconden ongeacht of de uitschakeltijd ingesteld staat op bvb. 2 of 5 minuten. Is dit normaal tijdens een telefoongesprek of is de tijd van het oplichten van het 'telefoonscherm' ook instelbaar ?
op 29-01-2018 11:39 AM
Hi @Alfredb,
ik heb hier at the moment geen A5 2017 met een SIM-kaart om dit te testen, maar het lijkt mij dat dit gewoon mogelijk moet zijn. Als je simpelweg op de homeknop drukt tijdens het gesprek, wat gebeurd er dan?
Betreft het verdwijnen van het scherm, tijdens het bellen gaat het scherm uit zodra je hem tegen je oor houdt. Als de sensor weinig licht oppikt, kan het dus dat het scherm uitgaat. Ook herkent het toestel wanneer je hem van je oor houdt, wanneer je hem als het ware voor je houdt en naar beneden kijkt zou hij aan moeten gaan.
Indien dit niet werkt, kun je het eens in de veilige modus proberen?
31-01-2018 05:59 PM - bewerkt 31-01-2018 06:01 PM
Hallo Bruce,
Mijn excuses voor de laattijdige reactie.
- Wat het verdwijnen van het oproepscherm betreft : dit is inderdaad zoals je beschrijft, ik was inmiddels al op de sensorfunctie gekomen, toch bedankt !
- Het teruggaan naar het hoofdscherm of de tabbladen met de apps heb ik nog niet voor mekaar gekregen. Wanneer ik tijdens het bellen op de 'return toets' druk gebeurt er niks evenmin op de 'home toets'. Wanneer ik op de linkse toets onderaan druk dan krijg ik uiteraard alle openstaande programma's die ik dan kan sluiten maar het hoofdscherm komt niet te voorschijn. Alle tips zijn dus nog steeds welkom!
- Hoe activeer ik de 'veilige modus' terwijl ik een telefoongesprek voer ???
op 02-02-2018 09:54 AM
Je kunt je toestel het beste voordat je een test-gesprek gaat voeren, in de veilige modus zetten. Daar kun je dan iemand bellen of gebeld worden en kijken of het dan wel werkt.