Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

WhatsApp chatberichten terugzetten via lokale back up aangezien Google drive back up mist

(Onderwerp aangemaakt op: 10-08-2023 10:51 AM)
8423 Weergaven
Yvonne Berkien
First Poster
Opties

Beset support,

Helaas heb ik gisteravond rond 7:15 uur mijn WhatsApp app verwijderd zonder een back up te maken. Ik dacht dat de back up standaard via mijn Google drive ging alleen blijkt dit niet zo te zijn. Dit is blijkbaar vanaf april 2022 niet meer het geval.

Via de locale back up moet er een mogelijkheid zijn om via file manager de locale back up te herplaatsen. De laatste back up is gemaakt op woensdag 9 augustus jl. om 14:00 uur. Op de een of andere manier lukt het mij niet om via een app file manager het voor elkaar te krijgen en ik heb inmiddels al paar keer Whatsapp gestart alleen ben ik echt alles kwijt! Ik zie alleen nog maar aanmeldingen van groepsapp en als ik bij een contactpersoon kijk, is de gehele historie verdwenen. Dit alles is zeer vervelend. Ik weet dat de media niet meer hersteld kan worden, wat mijn niet zoveel uitmaakt. Het gaat mij om het terugzetten van de chat historie. 

Graag zou ik willen weten hoe ik dit nu moet doen mede ook omdat het via een app file manager niet helemaal goed gaat.

Dank alvast! 

Groeten van Yvonne 

0 Likes
12 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties
0 Likes
Yvonne Berkien
First Poster
Opties

Bedankt voor de link, alleen werkt deze oplossing niet. Ik heb dit ook ontvangen via Support WhatsApp.

Helaas kan ik ook niet meer mijn Whatsapp database terugvinden via File Manager app. Kortom het is zeer frustrerend dat er geen enkele manier is via mijn Samsung S10 om de lokale back up terug te zetten naar Whatsapp om zo weer chat historie te krijgen. 

Wat heeft u nog voor andere oplossingen? 

0 Likes
Neo001
Legend
Opties

De WhatsApp lokale back-ups worden geplaatst in /Interne opslag/Android/media/com.whatsapp/WhatsApp/Databases/ map.

Als de locatie voor u anders is, kunt u een globale zoekopdracht uitvoeren zoals in de schermafbeelding. Als u geen back-up vindt, zie ik geen andere manier om de back-up te herstellen.

Screenshot_20230810_162222_My Files.jpg

0 Likes
Yvonne Berkien
First Poster
Opties

Hi,

Bedankt voor uw reactie en het laten weten waar de lokale back-up is voor WhatsApp. 

Alleen via welke search moet ik dit uitvoeren? Op mijn Samsung S10 en dan waar specifiek? Instellingen heeft geen zin. Of bij een file manager app? En welke is dan betrouwbaar zonder tig advertenties te krijgen? 

Dank alvast voor uw support. 

0 Likes
Neo001
Legend
Opties
Open de standaard app - Mijn bestanden app en klik op Interne opslag. Gebruik hier Zoeken om naar de bestanden te zoeken.
0 Likes
Yvonne Berkien
First Poster
Opties

Hartelijk dank voor uw duidelijke informatie. Ik heb het opgevolgd alleen krijg ik nadat ik de zoekterm ingevuld heb de volgende melding:

msgstrore.db.crypt14  onbekend bestandsformaat. 

Ondersteunde formaten: PDF DJVU, EPUB, FB2,MOBI, AZW3,DOC,DOCX,RTF, CBR, CBZ,ZIP, RAR, TXT,ODT,CHM. 

Geen idee waarvoor ik dit zie. Vind het vreemd aangezien ik niet zie wat u voorheen liet zien qua zoekfunctie. Daar zie je duidelijk mappen en ik krijg een zwart scherm te zien met hetgeen hierboven geschreven. 

0 Likes
Neo001
Legend
Opties

Nadat je de back-up hebt hernoemd zoals vermeld in de WhatsApp FAQ, moet je WhatsApp verwijderen en opnieuw installeren (stap 4 in de FAQ). Vervolgens moet u worden gevraagd om de back-up te herstellen.

Screenshot_20230810_200741_Samsung Internet.jpg

0 Likes
Yvonne Berkien
First Poster
Opties

Goedemorgen,

Dank voor de aanwijzingen die ik heb opgevolgd. Helaas is het niet gelukt, ik krijg geen restore behalve van de Googledrive back up. Deze is vanaf 9 augustus 21:55 uur van kracht gegaan. 

Ik heb tweemaal uninstall and reinstall uitgevoerd, eenmaal met de back up update en eenmaal zonder de back up update. Bij beide krijg ik wederom hetzelfde, nul chat historie. Ik snap gewoon niet dat het niet mogelijk is om de lokale back up te kunnen plaatsen. 

Waar kan ik nog ergens de back up vinden van 9 augustus jl? Ik kan dit nergens terugvinden. 

Alvast bedankt voor uw hulp. 

0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Yvonne Berkien,

Oei, ik kan mij goed voorstellen dat het erg balen is dat de chatgeschiedenis weg is. Als je moeite hebt met een lokale back up inladen, kan je eventueel langs gaan bij één van onze service locaties: https://bit.ly/2CKz9mr.

Groetjes,

Daphne

0 Likes