Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Veiligheid apps op openbare netwerken

(Onderwerp aangemaakt op: 04-09-2023 01:36 PM)
484 Weergaven
jvz190
Navigator
Opties

Ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen.
Het gaat over veiligheid en openbare wifi netwerken. Het beste kan je natuurlijk je data gebruiken.

Ik gebruik in hotels het wifi netwerk.

Ik log mij zelf altijd uit op de Facebook app. Ik moet dan opnieuw mijn wachtwoord invoeren.
Is het veiliger om aangemeld te blijven dat je met een klik op je account  weer aangemeld word zonder wachtwoord?

Datzelfde heb ik met outlook. Daar log ik altijd in via chrome op mijn smartphone. Het schijnt dat apps veiliger zijn om te gebruiken dan chrome.

Kan ik bij de outlook app het beste ingelogd blijven staan?

Kan het kwaad om ingelogd te blijven staan op zowel de facebook als outlook app? Al

0 Likes
14 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Dit kan geen kwaad. In hotels zal niet snel wat verkeerds gebeuren. In zou oppassen voor gratis wifi netwerken zoals in de trein of bijvoorbeeld een cafe of iets dergelijks. Daar zou ik altijd op mobiele data blijven.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
jvz190
Navigator
Opties

@Patrick 

In een hotel komen natuurlijk wel minder mensen (minder potentiële hackers) alhoewel dat ook niet altijd veilig hoeft te zijn.

Kan ik het beste gewoon ingelogd blijven op mijn apps zoals Outlook en Facebook of kan ik daar het beste ook bij uitloggen bij openbare wifi netwerken? Wat is jou adviseer hierover?

Ik lees wel overal dat je beter de apps kan gebruiken dan de gewone websites. Normaal deed ik mijn hotmail openen via chrome.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
In hotels gewoon lekker genieten en geen zorgen maken. Meestal heb je een code voor een wifi netwerk als je een kamer hebt. Verder openbare netwerken zoals in de trein / mc donalds ect verzin het beter niet inloggen. Zorg als het kan dat je gewoon een goed abonnement hebt met genoeg data.

Heb zelf een unlimited data abbonement van KPN.
jvz190
Navigator
Opties

@Patrick 

Is veiliger om al ingelogd te staan in de apps van Facebook en Outlook dan in te loggen via de app op die openbare netwerken?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Maakt geen verschil. Als er een hacker op een openbaar netwerk zit en jij connect ermee dan ben je sowieso de pineut als ze je in hun vizier hebben. Zoek maar eens op wat een packet sniffer doet. Daarmee kunnen ze al je verkeer onderscheppen en het later analyseren met speciale software en je wachtwoorden en meer eruit halen. Daarom connect ik niet met openbare netwerken. Behalve als ik in een mooi hotel ben in het buitenland.
0 Likes
jvz190
Navigator
Opties

@Patrick 

KPN adviseert alleen de apps te gebruiken op een openbaar wifi netwerk. Deze zijn versleuteld. Helemaal te voorkomen is het niet, maar dat is met veel dingen.

https://www.kpn.com/beleef/blog/openbare-wifi-gebruiken.htm#:~:text=Buitenshuis%2C%20onderweg%20of%2....

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/7306/kijk-uit-voor-openbare-wifinetwerken-zo-internet-je-veili...

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goed advies aangezien inlogpogingen kunnen worden onderschept. Ik zou het helemaal afraden, ik heb er wat ervaring mee en ik weet wat er kan gebeuren. Het is het risico niet waard. Ik snap dat de kans klein is dat er wat gebeurd maar liever voorkomen dan het alternatief.
0 Likes
jvz190
Navigator
Opties

@Patrick 

Kan ik me beter van tevoren aanmelden via een goed beveiligd netwerk (thuis bijvoorbeeld) en aangemeld blijven staan? Ik bedoel is dat veiliger dan mee aanmelden via een openbaar netwerk.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja dat is veiliger.