Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Synchronisatie contacten werkt niet meer na update Android op Samsung A52 telefoon

(Onderwerp aangemaakt op: 07-02-2022 03:29 PM)
1682 Weergaven
poohbear1
Explorer
Opties

Ik zie dat veel mensen problemen hebben mijn hun contacten na een recente Android update. Ook ik heb sinds gisteren dit probleem. Ik zie op mijn Samsung A52 mobiel nog maar 38 van de 193 contacten.

Een van de geopperde oplossingen was om via instellingen - apps - contacten alle gegevens te wissen. Dat heb ik gedaan. Maar als ik daarna op synchroniseren klik, zie ik nog steeds maar 38 contacten. Terwijl in mijn Google account toch echt 193 contacten staan.

Een andere optie was om terug te gaan naar de fabriekinstellingen. Maar daar huiver ik een beetje voor. Ben ik dan alle instellingen op mijn telefoon kwijt? Ik heb deze telefoon net 2 weken en ben heel lang bezig geweest om alles in te stellen op deze telefoon. En ik heb geen zin om opnieuw te beginnen. [Want het lijkt wel zo handig dat je alles gewoon kunt overzetten van de ene naar de andere telefoon, maar alle instellingen van alle apps ben je gewoon kwijt ...]

Help!

0 Likes
20 Antwoorden
poohbear1
Explorer
Opties

Ik heb 2 icoontjes voor contacten op mijn telefoon staan, een oranje en een blauwe. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is? Ze zijn allebei gelinkt aan mijn Gmail-account. En ik log in mijn Samsung account in via mijn Google account. Allebei de contacten-apps laat ik synchroniseren met mijn Google account. 

Welke moet ik als standaard instellen? Of is het aan te raden (of juist niet) om 1 van de 2 te verwijderen?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Stuur eens een screenshot van beide apps.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
poohbear1
Explorer
Opties

Bedoel je dit ?20220207_154329.jpg

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Hou die oranje, die is van Samsung. Die blauwe mag je verwijderen.
0 Likes
poohbear1
Explorer
Opties

Dank, Patrick. Dat ga ik doen.
Maar die oranje? Is die dan van Google?

[En jammer dat je niet kunt zien of het van Samsung of Google is.]

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Die Oranje is van Samsung.
0 Likes
Willem012
Navigator
Opties
Een optie: Google Contacten downloaden en dat gebruiken.
0 Likes
Willem012
Navigator
Opties
De blauwe is van Google.
0 Likes
poohbear1
Explorer
Opties

Dank  Wimpie06, dat zou inderdaad een tijdelijke oplossing kunnen zijn.

Maar het importeren van contacten is eenmalig. Ik wil graag dat het synchroniseren weer werkt. Dat de laatste info automatisch naar mijn telefoon gaat, als ik in Google een contact aanpas of toevoeg. Anders blijf ik aan de gang, toch? 

Of moet ik eerst maar de contacten importeren? En dan wachten op de volgende Android update, in de hoop dat dit probleem dan is opgelost?

0 Likes