Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Software versie Service Provider: Singapore ipv Europa

(Onderwerp aangemaakt op: 26-04-2024 11:24 AM)
105 Weergaven
TDE08
Journeyman
Opties

Beste Community

Ik kocht in januari 2024 een Samsung S23 Ultra op ThePhoneShop.be. Ik ging ervan uit dat alle toestellen die je in Europa kocht, voorzien waren van een Europese software. Dat was me eerder al door Samsung bevestigd.

Helaas heb ik nu ontdekt, bij een aanvraag tot update, dat het toestel draait op "SIN" of Singaporese software (Singtel apps en SGSecure zijn geïnstalleerd en vragen updates).

Heeft iemand ook deze vaststelling gedaan? Is dat een groot probleem (op termijn) voor de veiligheid, stabiliteit en toekomstige updates van mijn S23?

Ik zal er alvast de Singtel Apps en SGSecure eraf gooien.

Hoe zinvol is het om mijn toestel compleet te resetten en er Europese software op te plaatsen?

Bedankt voor de feedback.

 

#samsungS23 #Ultra #Softwareprovider #Softwareversie

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @TDE08,


Bedankt voor jouw bericht. Winkels kunnen binnen de huidige wetgeving ook producten inkopen die oorspronkelijk niet voor de Europese markt zijn bedoelt. De gevolgen kunnen zijn dat je updates op een andere datums krijgt dan Europese toestellen en dat wellicht niet alle providers erop kunnen functioneren. Het kan ook zijn je bepaalde updates bestemd voor de regio waar je woont helemaal niet krijgt. 

Dit heeft ook gevolgen voor apps in de store met of ze wel of niet beschikbaar zijn en de updates daarvan.

Het is niet mogelijk om Benelux software erop te zetten en de garantie loopt ook geheel via jouw verkoper en de land waarvoor het bestemd is, dus niet via Samsung Benelux. Hopelijk heb ik jou voldoende geïnformeerd en kan je nog volop van jouw S23 genieten.

 

Met groet,

Ajay 

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 Antwoord
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @TDE08,


Bedankt voor jouw bericht. Winkels kunnen binnen de huidige wetgeving ook producten inkopen die oorspronkelijk niet voor de Europese markt zijn bedoelt. De gevolgen kunnen zijn dat je updates op een andere datums krijgt dan Europese toestellen en dat wellicht niet alle providers erop kunnen functioneren. Het kan ook zijn je bepaalde updates bestemd voor de regio waar je woont helemaal niet krijgt. 

Dit heeft ook gevolgen voor apps in de store met of ze wel of niet beschikbaar zijn en de updates daarvan.

Het is niet mogelijk om Benelux software erop te zetten en de garantie loopt ook geheel via jouw verkoper en de land waarvoor het bestemd is, dus niet via Samsung Benelux. Hopelijk heb ik jou voldoende geïnformeerd en kan je nog volop van jouw S23 genieten.

 

Met groet,

Ajay 

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200