Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Smartwatch staat op stil (wel trillen) maar alarm gaat toch af met geluid

(Onderwerp aangemaakt op: 01-10-2020 06:59 AM)
4549 Weergaven
jiha
Apprentice
Opties

Mijn Smartwatch staat op stil maar mijn ochtend alarm gaat toch af met geluid. Als ik een "test" alarm instel over bijvoorbeeld een minuut dan gaat het wel goed. Heb de alarmen ook al weggegooid (op mijn Galaxy) en opnieuw aangemaakt  maar maakt geen verschil. Het lijkt dus mis te gaan als mijn Smartwatch denkt dat ik in een slaapritme zit. Ik zie echter nergens instellingen die daar onderscheid in zouden kunnen maken. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Alarmen negeren sowieso de stille instelling, omdat zoals al in de naam naar voren komt, een alarm een hoge urgentie kent en je op de hoogte gebracht moet worden dat-ie afgaat. Het is alleen de vraag voor het horloge: moet alleen jij op de hoogte gebracht worden (trillen), of mag de omgeving er ook iets van meekrijgen (met geluid). Voor alarmen op het horloge kun je dat per alarm instellen, voor alarmen op de telefoon maakt hij een afweging aan de hand van je geluidsinstellingen. Maar hij zal sowieso iets doen om je van een alarm op de hoogte te brengen.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Jiha,

Bij mij werkt het prima (Galaxy Watch 3), het enige dat bij mij anders lijkt te staan is dat ik mijn horloge helemaal op stil heb staan, dus niet op trillen. Dan trilt bij mij het alarm wel, maar zonder geluid. Je zou dat nog kunnen proberen.

Welke smartwatch heb je?

kevin-sig
0 Likes
jiha
Apprentice
Opties

Maar.....dat is dan toch ook niet goed? Als hij wel trilt terwijl je dit op uit hebt staan? 

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Alarmen negeren sowieso de stille instelling, omdat zoals al in de naam naar voren komt, een alarm een hoge urgentie kent en je op de hoogte gebracht moet worden dat-ie afgaat. Het is alleen de vraag voor het horloge: moet alleen jij op de hoogte gebracht worden (trillen), of mag de omgeving er ook iets van meekrijgen (met geluid). Voor alarmen op het horloge kun je dat per alarm instellen, voor alarmen op de telefoon maakt hij een afweging aan de hand van je geluidsinstellingen. Maar hij zal sowieso iets doen om je van een alarm op de hoogte te brengen.

kevin-sig
jiha
Apprentice
Opties

Ik weet niet wie aan heeft gegeven dat de oplossing gegeven is echter dat is niet het geval. Horloge staat op stil met alleen trillen. Een alarm wordt er dus sowieso wel gegeven. De oplossing is niet om alles uit te zetten (stil en niet trillen). Dan trilt hij nog wel met alarm maar nergens anders meer op. Dat is dus niet de bedoeling. Horloge staat op stil met wel trillen. Dit verwacht je dan dus ook met de alarm/wekker functie. Normaal gebeurd dit echter ook behalve dus 's morgens vroeg (voor mij is dat 0600u). Horloge staat dan ook in nachtstand. Ik verwacht dan dus alleen trillen en geen herrie. Als ik dezelfde wekker (na ontwaken) dan (om te testen) even een paar minuten later zet dan trilt hij wel alleen. Dacht eerst dat het misschien te maken kon hebben met het slaapritme. Dat zodra de telefoon meet dat je slaapt deze dan geluid en trillen doet echter afgelopen nacht heb ik hem afgedaan en naast het bed gelegd. Helaas ook nu weer geluid erbij. Waarom gaat het bij het testen steeds goed en 's morgens vroeg niet. Ook als ik een nieuwe wekker instel is het resultaat 's morgens hetzelfde. Dit was overigens niet zo. Heb het horloge nu ongeveer half jaar en het gaat sinds ongeveer 2 maanden met het geluid erbij.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Als je de stand goedenacht aan hebt staan, wat ik uit je verhaal begrijp, dan trilt hij sowieso nergens op, behalve op alarmen. Dan is er toch geen wezenlijk verschil om 's nachts je horloge helemaal op stil te zetten, al is het maar één keer om te testen en dat terug te koppelen?

Als je die suggestie niet eens uitprobeert om te kijken of dat wel het gewenste effect geeft, of dat hij dan ook de instelling negeert, dan kan ik ook niet verder met je meedenken naar een andere oplossing. Want ik ben het met je eens dat als het horloge alleen op trillen staat, de verwachting is dat het horloge geen geluid maakt, en dat dat dus niet zou moeten als oplossing. Maar als we niet eens zeker weten of het inderdaad hier aan ligt, dan gaan we ook niet verder zoeken naar mogelijke oorzaken die we nooit vinden. Als dit de oorzaak is, dan kan het aangekaart worden bij de ontwikkelaars, maar dat moeten we dan wel zeker weten.

kevin-sig
0 Likes
jiha
Apprentice
Opties

Hoi Kevin. Was niet geïrriteerd bedoeld hoor. Ik vroeg mij alleen af hoe dit op opgelost kon staan zonder dat de indiener dit heeft aangegeven.

Ik heb het wel getest met alles uit en dat trilt het horloge alleen. Precies zoals jij aangaf. Echter als je alleen trillen aan hebt staan verwacht je geen geluid. Zo was het eerder ook tot ongeveer 2 maand geleden. Bovendien als ik dan als test na het ontwaken de wekker weer inschakel op bijv. een paar minuutjes later dan trilt hij wel alleen maar. Dus geen sluimer maar echt even opnieuw op een tijd zetten. Natuurlijk kan ik zowel geluid als trillen uitzetten maar dat is wat ik dan ook verwacht en zie ik niet als een (Samsung) oplossing maar alleen als workaround. Bovendien zou ik dan ook iedere dag 's morgens die instelling weer naar geluid met alleen trillen moeten zetten omdat deze wel blijft staan als ik de nachtstand eraf haal.

Nogmaals ik waardeer je snelle reageren echter het is helaas geen oplossing en is ook niet door mij zo aangegeven. Ik heb overigens model C57E Modelnummer SM-R800

KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Nee, dat snap ik ook volkomen. Ik zei het ook meer om te kijken of het gewenste resultaat met die instelling te reproduceren viel, het was namelijk het eerste verschil tussen jouw instellingen en de mijne dat me opviel uit je duidelijke omschrijving, dus dat is dan ook het eerste dat ik uit wilde sluiten :winking-face: 

Nu we dus hebben gevonden waar het aan ligt, soort van, raad ik je aan om een via de Wearables app >> Neem contact op >> Foutrapporten een foutrapport te sturen met deze duidelijke omschrijving, plus dat we ontdekt hebben dat hij netjes geen geluid geeft bij het helemaal op stil zetten van het horloge. Dus dat hij denkt dat hij op trillen geluid moet geven, terwijl wij toch echt iets anders van hem verwachten. Zo komt het bijna rechtstreeks bij de ontwikkelaars, die dit dan kunnen fixen.

Over het aangeven van een oplossing: onze moderators houden de community in de gaten om topics als opgelost te markeren, omdat heel veel mensen na een antwoord nooit met iets van zich laten horen. Dat zijn zo veel topics dat ik me kan voorstellen dat een uitleg over hoe de alarmen je geluidsinstellingen interpreteren in de haast met hun andere werkzaamheden voor een antwoord op je vraag wordt aangezien. Dat lijkt me dat hier is gebeurd, maar we blijven gewoon meelezen- en denken hoor :winking-face:

kevin-sig
0 Likes
mirretje
Apprentice
Opties
Ik heb mijn alarm ingesteld en mijn horloge op trillen staan. Maat mijn wekker maakt toch ook geluid erbij. Ik zie nergens waar ik dit uit kan zetten? Wie kan mij helpen.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @mirretje,

Welkom op de Samsung Community!

Welk horloge heb je precies? En is 'ie up-to-date, evenals de Wearable app?

Ik hoor het graag 👍

rsz-846676