Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Health: GPS-signaal zwak

(Onderwerp aangemaakt op: 01-05-2021 04:53 PM)
711 Weergaven
Maurize
Explorer
Opties

Wanneer ik Samsung Health start met hardlopen of fietsen dan krijg ik heel vaak deze melding: 

GPS-Signaal zwak. Het volgen van de locatie is mogelijk onnauwkeurig als uw telefoon geen sterk GPS-signaal heeft. Probeer in open gebieden te blijven tijdens het trainen. 

Ik heb scannen via WiFi en scannen via Bluetooth aan te staan voor een nauwkeurige locatiebepaling. Kan ik nog meer doen? Ik woon in een grote stad, dus dat zal een deel van het probleem zijn. Vroeg me af of ik ergens een home locatie in kan stellen zodat mijn woning als positie herkend kan worden. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Maurize
Explorer
Opties

Ik heb het vandaag meermalen getest. Toen ik de activiteit fietsen wilde starten kreeg ik de melding "GPS-signaal zwak". Zodra ik op iets grotere afstand van de flat ging staan werkte het normaal. 

Toen ik later de activiteit fietsen nog een keer wilde starten stond ik onder een boom en ik kreeg weer de melding "GPS-signaal zwak" klein stukje verder staan en het werkt. Het werkt dus goed wanneer je op de juiste plek staat wanneer je de activiteit start. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
9 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Heb je ook een Smartwatch? Een galaxy watch active zou bijvoorbeeld je probleem oplossen👍🏼
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Maurize
Explorer
Opties

Ik heb geen Smartwatch (wel een Galaxy Fit 2). 

Hoe zou een Galaxy Watch Active het probleem oplossen?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Welke telefoon heb je om te beginnen?
0 Likes
Maurize
Explorer
Opties
Samsung Galaxy Note 20.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
De note 20 zou gewoon goed signaal moeten hebben kwa GPS aangezien het een top toestel is.

Wanneer je met Samsung Health hardloopt gebruik je dan de Fit 2?
0 Likes
Maurize
Explorer
Opties
Wanneer ik hardloop heb ik altijd mijn smartphone bij me en meestal heb ik de Fit 2 om. Tijdens hardlopen, wandelen of fietsen krijg ik nooit meldingen, alleen wanneer ik begin met de activiteit. Straks nog even testen, ik ga hardlopen in een park, waarschijnlijk heb ik dan meteen een goede verbinding.
0 Likes
Oplossing
Maurize
Explorer
Opties

Ik heb het vandaag meermalen getest. Toen ik de activiteit fietsen wilde starten kreeg ik de melding "GPS-signaal zwak". Zodra ik op iets grotere afstand van de flat ging staan werkte het normaal. 

Toen ik later de activiteit fietsen nog een keer wilde starten stond ik onder een boom en ik kreeg weer de melding "GPS-signaal zwak" klein stukje verder staan en het werkt. Het werkt dus goed wanneer je op de juiste plek staat wanneer je de activiteit start. 

0 Likes
ChantalS16
First Poster
Opties
Zelf heb ik wel een Samsung active2 smart watch, maar ook ik heb nu problemen met de GPS hierop. Kan het zijn dat er een interne fout in een recente update is geweest die dit veroorzaakt?
0 Likes
Maurize
Explorer
Opties

Heb je recent een software update gehad? En draait je smartwatch op dit moment op de laatste software? 

De software wordt getest voor het wordt uitgebracht; maar het kan zijn dat er bugs in de software zitten. 

Advies zou zijn om je smartwatch buiten opnieuw op te starten. Doe dit wel op een locatie met een goed bereik; dus niet tussen hoge gebouwen (ik woon zelf in een grote stad). 

Hier vind je het complete advies van Samsung.