op 01-05-2021 04:53 PM
Wanneer ik Samsung Health start met hardlopen of fietsen dan krijg ik heel vaak deze melding:
GPS-Signaal zwak. Het volgen van de locatie is mogelijk onnauwkeurig als uw telefoon geen sterk GPS-signaal heeft. Probeer in open gebieden te blijven tijdens het trainen.
Ik heb scannen via WiFi en scannen via Bluetooth aan te staan voor een nauwkeurige locatiebepaling. Kan ik nog meer doen? Ik woon in een grote stad, dus dat zal een deel van het probleem zijn. Vroeg me af of ik ergens een home locatie in kan stellen zodat mijn woning als positie herkend kan worden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-05-2021 01:52 PM
Ik heb het vandaag meermalen getest. Toen ik de activiteit fietsen wilde starten kreeg ik de melding "GPS-signaal zwak". Zodra ik op iets grotere afstand van de flat ging staan werkte het normaal.
Toen ik later de activiteit fietsen nog een keer wilde starten stond ik onder een boom en ik kreeg weer de melding "GPS-signaal zwak" klein stukje verder staan en het werkt. Het werkt dus goed wanneer je op de juiste plek staat wanneer je de activiteit start.
op 01-05-2021 05:35 PM
op 01-05-2021 05:45 PM
Ik heb geen Smartwatch (wel een Galaxy Fit 2).
Hoe zou een Galaxy Watch Active het probleem oplossen?
op 01-05-2021 05:48 PM
op 01-05-2021 06:45 PM
op 01-05-2021 08:30 PM
op 02-05-2021 06:59 AM
op 02-05-2021 01:52 PM
Ik heb het vandaag meermalen getest. Toen ik de activiteit fietsen wilde starten kreeg ik de melding "GPS-signaal zwak". Zodra ik op iets grotere afstand van de flat ging staan werkte het normaal.
Toen ik later de activiteit fietsen nog een keer wilde starten stond ik onder een boom en ik kreeg weer de melding "GPS-signaal zwak" klein stukje verder staan en het werkt. Het werkt dus goed wanneer je op de juiste plek staat wanneer je de activiteit start.
op 08-05-2021 09:17 AM
op 08-05-2021 01:23 PM
Heb je recent een software update gehad? En draait je smartwatch op dit moment op de laatste software?
De software wordt getest voor het wordt uitgebracht; maar het kan zijn dat er bugs in de software zitten.
Advies zou zijn om je smartwatch buiten opnieuw op te starten. Doe dit wel op een locatie met een goed bereik; dus niet tussen hoge gebouwen (ik woon zelf in een grote stad).