Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen bij het maken van een reparatieafspraak

(Onderwerp aangemaakt op: 07-01-2021 03:49 PM)
693 Weergaven
mmhmjanssen
Pioneer
Opties

Ik heb zoveel problemen ondervonden bij het maken van een reparatieafspraak dat het me leerzaam lijkt om hier maar eens een berichtje over te schrijven.

Het begint al meteen op de home pagina van Samsung. Je bent bezig met het aanmelden van een probleem en moet tussendoor even naar een andere tabblad in je browser. Tot je grote verbazing is plotseling de bladzijde waar je bezig was met de probleemmelding verdwenen! Wat blijkt, als je met de muis alleen maar over een ander kopje gaat (zonder hier op te klikken) schakelt de site over op een compleet andere pagina! Ik ben dit soort gedrag nog bij geen andere site tegengekomen en snap ook niet wie zoiets bedenkt.

Dan het invoeren van het omschrijven van het probleem. De site zegt: "Selecteer hieronder waar het probleem zich voordoet, wat niet naar behoren werkt en hoe vaak het voorkomt" en "je kunt maximaal 3 problemen opgeven". Aangezien ik 3 dingen had gevonden die bij mijn product niet werkten leek het mij dus handig om deze apart in te voeren. Zoals meestal bij dit soort keuzes heb je net iets wat niet voorkomt in de lijst, dus je kiest maar voor "Overig". 

Dan krijg je de vraag "Wat is het probleem". Nu krijg je in eerste instantie 3 invoervakken. Je klikt in het eerste vak en je vult hier wat in, in mijn geval het onderdeel van het product dat niet goed werkt. Op dat moment verdwijnt het tweede vak (wat mij op dat moment niet opviel). Daarna klik je op het andere vak en je vult de volledige beschrijving in en je klikt op "volgende". Gevolg: een rood vak met de melding "Vul de omschrijving van je probleem verder aan. Zo kunnen we je zo goed mogelijk helpen. (verplicht)". Nog maar een keer de beschrijving invullen en weer hetzelfde.

Wat blijkt, als je in het eerste vakje een spatie invoert achter het onderdeel dat niet goed werkt, dan verschijnt plotseling weer het vakje met "Overig". Je vult nu weer de beschrijving in en drukt met gekruiste vingers op Volgende. Weer de rode balk met dezelfde foutmelding. Uiteindelijk dringt het tot je door dat je eerst nog in het vakje met "Overig" moet klikken, maar dat had je hiervoor toch al aangegeven? Dan uiteindelijk kun je naar de volgende stap.

Nu het volgende dilemma: Hoe vaak komt deze klacht voor? Je hebt alleen de keuze tussen "Continu" en "Af en toe". Hier weet ik niet wat ik in moet vullen want de problemen zijn op dit moment reproduceerbaar dus zou je zeggen "Continu", maar het probleem heeft zich tot nu toe maar één keer voorgedaan, dus misschien moet je hier "Af en toe" kiezen. 

Het volgende probleem is het serienummer. Op het doosje van mijn product (Galaxy Buds+) staan maar liefst 5 (!) serienummers. Erg veel voor zo'n klein dingetje als je het mij vraagt. Maar gelukkig krijg ik een link met "waar vind ik dit serienummer". Deze link is helaas niet toegespitst op het product dat ik gekozen heb  maar een algemeen verhaal waar ik niet wijzer van wordt. Achteraf is het mij duidelijk geworden dat één blijkbaar staat voor het oplaaddoosje, één voor het linker oortje en één voor het rechteroortje. 

Na alles te hebben ingevuld krijg ik ten slotte een scherm met o.a. de tekst "afspraak bevestigd" met een uitroepteken. Maar i.p.v. de iRMA code staat er "[Object Object]". En er komt ook geen bevestiging e-mail. Ik heb het vermoeden dat dit oftewel komt door het aanmelden van 3 problemen in één, of omdat de 3 problemen allemaal dezelfde "titel" hebben (in mijn geval Oplaaddoosje met een spatie erachter), of omdat ik een kleine fout had gemaakt met het serienummer waar ik eerder een 0 had gelezen als D. Dat laatste is minder waarschijnlijk want ik heb ook al eens geprobeerd met één van de andere 3 de S/N nummers die ik wel correct had en toen werkte het ook niet.

Toen ik de 3 problemen maar had samengevoegd tot één probleem (en het juiste serienummer van het doosje had ingevuld) kreeg ik wel een iRMA nummer, maar nog geen bevestiging e-mail (dacht ik toen).

De  bevestiging e-mail werd door Google gezien als Spam. Ik gebruik normaal mijn provider e-mail adres en die heeft een map met "Ongewenste e-mail" die ik in dergelijke gevallen bekijk. Omdat Google e-mail geen mappen heeft maar tags, had ik niet verwacht dat Google ook een "spam" map heeft naast de "Reclame" tab wat voor mij synoniem aan spam is.

0 Likes
5 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @mmhmjanssen,

Fijn dat het uiteindelijk toch is goed gekomen 😉

We nemen je feedback mee, dank daarvoor.

rsz-846676
0 Likes
mmhmjanssen
Pioneer
Opties

Dan mag je gelijk mijn ervaringen met het wijzigen van de (terug)bezorgafspraak opnemen, want het kostte mij meer dan een uur om deze gewijzigd te krijgen.

Ik kreeg keurig 2 e-mails, eentje dat het toestel klaar is van reparatie en een andere "bevestigingsmail ophaalservice". In de laatste e-mail de geplande datum/tijd van bezorgen en hierbij de knop "Afspraak wijzigen". Hierop klikken bracht me naar een inlogscherm van de dynalogic website met hier al keurig een Track&track nummer ingevuld en ik hoefde hier alleen nog maar mijn postcode in te vullen en op "volg uw zending" te klikken. Maar helaas, een foutmelding: Deze combinatie van track & trace nummer en postcode is bij ons onbekend. Vervolgens heb ik geprobeerd om alle mogelijke codes die ik heb kunnen vinden met betrekking tot deze reparatie hier in te vullen, maar steeds dezelfde foutmelding.

Toen heb ik de e-mail opgezocht bij de aanmelding van het probleem en hier op de link "hier" gedrukt waarmee je de status van de reparatie zou moeten kunnen volgen. Gevolg: weer een heel ander inlogscherm met gelukkig een vooraf ingevulde track en trace code en natuurlijk weer een postcode. Na invoeren van de postcode krijg ik keurig een compleet overzicht met de status van de bestelling en overal vinkjes. ZIet er goed uit. Uw toestel is verzonden. Diverse tabbladen met allemaal nuttige informatie waaronder "transport". Dat is veelbelovend want daar zal dan wel een link zijn om de datum en tijd te veranderen. Niet dus. Toen kreeg ik de ingeving om op de transportcode te drukken.  En jawel, hier een knop met "Wijzig afspraak". Weer postcode invoeren en een nieuw scherm met klantgegevens en weer een knop "wijzig afspraak". Nu weer een volledig scherm met klantgegevens die je zou kunnen wijzigen. Na het klikken op "Opslaan" krijg je eindelijk een scherm waar je datum en tijd kunt aanpassen, althans die keer dat ik deze procedure herhaalde om dit bericht te schrijven. De eerste keer had ik volgens mij nog een probleem dat de postcode (zonder spatie tussen cijfers en letters) niet werd geaccepteerd. Maar eind goed al goed. Het is me gelukt.

De vraag is natuurlijk, kan dit misschien ietsje soepeler?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Fijn dat het toch is gelukt. Ik zal ook dit proces doorzetten naar de verantwoordelijke, zodat het in de toekomst niet meer voor komt 👍

rsz-846676
0 Likes
mmhmjanssen
Pioneer
Opties
Alvast bedankt namens andere gebruikers. Ik heb mijn gerepareerde product terug en ben hier tevreden over.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Geen probleem. In ieder geval fijn dat het toch met een positieve noot is afgelopen 😁

rsz-846676
0 Likes