op 11-03-2018 04:50 PM
Beste,
Wanneer ik op mijn pc een nieuw mailoutlook adres toevoeg is het voldoende mail adres en wachtwoord in te vullen en met login of volgende te klikken wordt de account automatisch geconfigureerd en voor gebruik klaar. Op mijn galaxy S 6 werkt de zelfde procedure niet. Ik ontvang het bericht dat serverinstellingen niet worden gevonden. Als ik dan tracht te installeren met handmatig instellen is server ingevuld met hotmail.com en het werkt niet. Wat moet vermeld worden?
Soms lukt het om de naam van het account te installeren maar dan kan ik geen mails verzenden of ontvangen.
Alvast bedankt voor een reactie
Met vriendelijke groeten
jonny
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 14-03-2018 11:31 AM
Er staan op je S6 twee mail apps. 1 x van Samsung en 1 x van Gmail. Ik gebruik zelf al jaren Gmail. Op je computer kan je POP3/IMAP beheren. Als je naar onderstaande link gaat, zie je hoe je een Exchange account kan toevoegen aan Gmail.
https://www.asus.com/support/FAQ/1016510/#
How to add Microsoft Exchange email account to Gmail app?
Veel succes.
op 12-03-2018 09:51 AM
Hi Jonnie,
Ik werk via Gmail. Ik neem aan, dat je een POP3 account wil toevoegen. Het toevoegen van Outlook (POP3) heb ik gedaan via Gmail op mijn PC. Je Smartphone volgt de instellingen en je ontvangt dan gewoon mailtjes. Ook IMAP kan je zo behandelen.
Succes.
op 12-03-2018 10:12 AM
Dag Herta,
Het is geen POP account maar een Microsoft Exchange. POP en IMAP geen enkel probleem. Serverinstellingen worden automatisch geconfigureerd. Juist wat ook met Exchange gebeurde en nog altijd op mijn PC maar niet meer op Galaxy S . Het moet handmatig gebeurde en ik ken de serverinstellingen niet.
Met dank voor uw aandacht en uw hulp.
Met vriendelijke groet
Jonny
op 13-03-2018 01:57 PM
Beste,
Misschien kan ik nu mijn vrag beter uitleggen. Op mijn Galaxy S 6 zijn er twee mail apps. Een met de naam E-mail de andere met de naam Email App. Met de laatste heb ik geen enkel probleem om mails toe te voegen, achteraf te benutten om mails te verzenden en te onvangen. Dit zowel voor accounts Outlook als Proximus (Micosoft Exchange of Imap en Pop).
Met E-mail heb ik wel een probeem. Ik kan uitsluitend Imap en Pop accounts toevoegen en geen Microsoft Exchange. Als ik accounts toevoeg benut kan ik mailadres en wachtwoord invullen maar steeds ontvang ik het bericht “inkomende serverinstellingen controleren” die zonder resultaat blijft. Dit is nieuw! Een tijd geleden werfden ook de outlook accounts automatisch ingesteld met account toevoegen.
Kan ik hierover uitleg ontvangen of vinden? Werkt nog uitsmuiternd Email App en niet meer Email?
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet
Jonny
op 14-03-2018 09:41 AM
op 14-03-2018 11:31 AM
Er staan op je S6 twee mail apps. 1 x van Samsung en 1 x van Gmail. Ik gebruik zelf al jaren Gmail. Op je computer kan je POP3/IMAP beheren. Als je naar onderstaande link gaat, zie je hoe je een Exchange account kan toevoegen aan Gmail.
https://www.asus.com/support/FAQ/1016510/#
How to add Microsoft Exchange email account to Gmail app?
Veel succes.